1. Forum
  2. [Wiiware] Descent

Re: [Wiiware] Descent

Man, ik heb echt wel een voorliefde voor nintendo, maar damn 2010 is echt wel het jaar waar zo fucking veel mis is gegaan….. :(
  • Man, ik heb echt wel een voorliefde voor nintendo, maar damn 2010 is echt wel het jaar waar zo fucking veel mis is gegaan….. :(
  • Moet dit nou in elke thread…

    En nee, dit gaat niet om Nintendo verdedigen maar meer om het feit dat als er al een bericht in het Wii forum wordt gepost, dan kun je de donder erop zeggen dat het er eentje is waarin het gaat over of de controls, graphics of online. Ja jullie hebben op bepaalde punten gelijk, maar om dit nu op een tweedagelijkse basis te herhalen.
  • Ben er ook wel een beetje klaar mee om steeds weer maanden te moeten wachten op echt goede games en je steeds weer te moeten irriteren aan allerlei halfbakken zaken zoals friendcodes en DLC. Dat is eigenlijk al sinds de Nintendo 64 het geval. Met de NES, SNES en de GameCube heb ik echt geweldige tijden gehad, maar de N64 en Wii zijn (waren) voor mij echt consoles voor erbij.
  • oei, zag je reactie niet. Je hebt een punt, maar het is tegenwoordig te opvallend dat alle aangekondigde games met bosjes gecancelled worden, tijd voor actie vanuit Nintendo en laat dat net hetgeen zijn wat ze niet kunnen.

    Hebben we mede te danken aan onze Reggie, een held in ogen, maar wel iemand die in de topperiode van de wii en ds werkelijk geen kont voor elkaar heeft gekregen.
    Persoonlijk had ik die man allang ontslagen….. waardeloze toevoeging.

    Ben er zelf onderhand behoorlijk uit, wii is mijn laatste nintendo console. Klaar met deze bende.
  • True. Er wordt nauwelijks ruchtbaarheid gegegeven aan WiiWare titels. Maar dat is ook een beetje te wijten aan de media. Een Limbo of Flower duikt iedereen bovenop. Maar een game als Cavestory heeft een Insidegamer redactie volgens mij nog nooit van gehoord. En DAT is inderdaad aan Nintendo te wijten.
  • Nou, gezien de stilte rondom deze titel zal het wel weer niet meer uitkomen…. zoals veel Wii-Ware titels.
    Komt door de geweldige service van nintendo en de goede PR die ze gedaan hebben, NOT!
  • Nintendo zuigt inderdaad hard in haar contacten, maar ik denk dat de oorzaak van de stilte rond deze titel niet helemaal bij Nintendo ligt.

    Sinds Interplay in de financiële shit kwam (en o.a. de Fallout licentie aan Bethesda moest verkopen) is het een behoorlijk zooitje daar. Die nieuwe Earthworm Jim game is gecancelled en van Clayfighter en MDK voor WiiWare heb ik ook al in geen tijden meer iets gehoord.
  • Tof ! hoeveel wii points gaat ie kosten ? of is dat nog niet bekend ?
  • En toen hebben we er niks meer van gehoord zoals veel andere wiiware games.

    FUCK YOU NINTENDO MET JE ZUIG SERVICE!
    Ga eens wat doen om je contacten te onderhouden. Als dit nog even doorgaat koop ik nooit meer Nintendo producten.
    Serieus….
  • Ja

    je had toch ook deel 3?
    Die was niet goed dacht ik.
    ja had ook nog een clone van Desent.
    Radix ofzo.
  • Cool nostalgie hopelijk brengen ze wel een grafische update uit.
  • ik denk dat ik deze ook als kleintje nog gespeeld heb.. maar vaker weg gelegd door de verdomd moeilijke besturing. Het zag er toen wel tof uit maar heb dat nou niet echt ervaren :P
  • Awesome ja, Descent erg veel gespeeld toen ik nog een petit blitsmeister was.
  • Vet :D
    Vaak gespeelt vroegah op mijn 386 SX 16 mhz.

  • Titel: Descent
    Developer: Interplay / G1M2
    Genre: 1080 graden FPS
    Voor liefhebbers van: Motion sickness
    Release:
    :jap: nnb
    :usa: Herfst 2010
    :eur: Herfst 2010

    ~ Links of interest ~
    Officiele website
    Opening level (PSX)

    ~ IG links of interest ~
    Back to the past: DOS games
    De First Person Shooter club

    PC gamers might remember the flurry of Doom clones that just seemed to never end in the mid-90s. While a lot of them didn't try to break with the winning formula too much or only put a mild spin on it, where others put enough spin to make you motion sick and, at first, disoriented.

    Interplay's Descent was one of these, zagging where others zigged. Instead of throwing you in a series of dimly lit space corridors with a shotgun, it plopped you inside the cockpit of a spacecraft into the depths of the dimly lit corridors of planets with a laser. The full 360-degree movement took quite a bit of getting used to, but a flight stick later and you'd find yourself in one of the better shooters of the era.

    The wording of the press release indicates that it'll be the original 1995 game brought over and not a new sequel/prequel. Then again, stranger things have happened.

    Developer G1M2 is behind the WiiWare effort. They recently dropped the Data East Arcade Classics on Wii, so it's safe to say they know a thing or two about old games, or at the very least have a passing acquaintance with them.


    Interplay statement
    Interplay and G1M2 Announce Descent on WiiWare

    April 14th, 2010, 11:00 AM - PRESS RELEASE

    (April 14th, 2010) — Interplay Entertainment Corp. and G1M2 will partner to bring the classic Descent to the Wii.

    “Descent remains the most popular 1080º 3D blasting game. Translating its 3D worlds and game play to WiiWare™ is an exciting move”, said Hervé Caen, CEO of Interplay. “Descent will pair perfectly with the motion sensing Wii Remote™ controller and we can't wait to show players how intuitive the game play and control can be” seconded Scott Hawkins, the Founder of G1M2.

    Descent is expected for initial release during Fall 2010 and is planned for electronic distribution through Nintendo's WiiWareâ„¢ service.

    “Following Clayfighter DSiWare™ & WiiWare™, and Stonekeep WiiWare™, Interplay continues to redevelop its fantastic portfolio of games,” Hervé Caen concluded.



    *Screens zijn uit de originele game en betreft dus NIET de versie op de Wii!



Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren