1. Worden games van tegenwoordig "buggier?"

Re: Worden games van tegenwoordig "buggier?"

Ik ben geneigd te zeggen van ja, maar ik weet niet of dit komt omdat spellen ook echt onstabieler zijn geworden, of dat het meer te maken heeft met het feit dat ik geleidelijk ben overgestapt van console- naar PC-spellen. Op de PC heb je toch meer obscure spellen die in bijna onafgemaakte staat op de markt worden gegooid, waarna ze (hopelijk) door middel van patches alsnog gemaakt worden. Op een console ben je al sneller verplicht om een zekere kwaliteitsgarantie te handhaven. Vooral vroeger, toen consolespellen nog geen patches kregen.

Maar ik denk hoe dan ook er vandaag de dag meer onstabiele spellen uitkomen die vol bugs zitten. Dit komt ook door de opkomst van het sandboxgenre, waarin sneller dingen gebeuren die een ontwikkelaar niet voorzien had.
  • Ik ben geneigd te zeggen van ja, maar ik weet niet of dit komt omdat spellen ook echt onstabieler zijn geworden, of dat het meer te maken heeft met het feit dat ik geleidelijk ben overgestapt van console- naar PC-spellen. Op de PC heb je toch meer obscure spellen die in bijna onafgemaakte staat op de markt worden gegooid, waarna ze (hopelijk) door middel van patches alsnog gemaakt worden. Op een console ben je al sneller verplicht om een zekere kwaliteitsgarantie te handhaven. Vooral vroeger, toen consolespellen nog geen patches kregen.

    Maar ik denk hoe dan ook er vandaag de dag meer onstabiele spellen uitkomen die vol bugs zitten. Dit komt ook door de opkomst van het sandboxgenre, waarin sneller dingen gebeuren die een ontwikkelaar niet voorzien had.
  • Niet echt, maar de games van nu worden ook wel steeds meer gelockt, echte vrijheid ontbeekt. Games sturen je meer en meer. Echt vallen of over die ene berg klimmen zit er niet meer in. Handje vasthouden, maar op een onopvallende manier zoals uncharted. Het voorkomt lastige bugs!
    Ik heb meer bugs met Uncharted 3 gehad dan met ene Skyrim :lol:
    Zowel SP als MP.
    Uncharted 4: De verborgen teleportatiekrachten van Nathan Drake.
  • Niet echt, maar de games van nu worden ook wel steeds meer gelockt, echte vrijheid ontbeekt. Games sturen je meer en meer. Echt vallen of over die ene berg klimmen zit er niet meer in. Handje vasthouden, maar op een onopvallende manier zoals uncharted. Het voorkomt lastige bugs!

    Ach, dit was bij veel oude games ook het geval. Neem wolfenstein, kon je ook vrijwel alleen het pad (en zijpaden) volgen. Far Cry (2) doet dit heel anders.
  • Lang leve patches!
  • Nee games in de 8-Bit erra waren buggy en vandaag de dag nog steeds, wel heb ik het gevoel alsof ze nu te vaak (de grote tripple A games dan wel te verstaan die jaren in ontwikkeling zijn) te vroeg worden uitgebracht en afhankelijk van de feedback van de consument dat ze het later oplossen door middel van patches.

    Duuzend maal dit.

    De consument is tegenwoordig af en toe een veredelde bètatester waar niet betaald voor hoeft te worden. Integendeel, ze betalen de uitgevers dik.
  • Niet echt, maar de games van nu worden ook wel steeds meer gelockt, echte vrijheid ontbeekt. Games sturen je meer en meer. Echt vallen of over die ene berg klimmen zit er niet meer in. Handje vasthouden, maar op een onopvallende manier zoals uncharted. Het voorkomt lastige bugs!
  • Nee games in de 8-Bit erra waren buggy en vandaag de dag nog steeds, wel heb ik het gevoel alsof ze nu te vaak (de grote tripple A games dan wel te verstaan die jaren in ontwikkeling zijn) te vroeg worden uitgebracht en afhankelijk van de feedback van de consument dat ze het later oplossen door middel van patches.
  • Worden games van tegenwoordig "buggier?"

    dat is wat ik me nou afvraag. ik merk dat games vaker fouten bevat. deze fouten zijn echter meer dan alleen codefouten maar ook ontwerpfouten, denk hierbij aan level design en balancering.

    dit is vreemd omdat het software om games mee te maken steeds beter wordt.

    merken jullie ook zoiets dergelijks

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren