1. X360 HD-DVD compatible in de toekomst

Re: X360 HD-DVD compatible in de toekomst

Het gaat enkel om films, niet om games…. En WACHT eens op FEITEN, djeezes.
  • Het gaat enkel om films, niet om games…. En WACHT eens op FEITEN, djeezes.
  • @lau:
    Caching is zoiets als het alvast inladen (in geheugen) van informatie die een programma "denkt" nodig te gaan hebben.

Meestal is dit echter gewoon bewust om de gebruiker een aaneengesloten ervaring te kunnen leveren. Zonder cache ontstaan er continuiteitsproblemen of worden er laadtijden ingelast.
    Denk bij problemen bijvoorbeeld aan pop-up in games, videobeelden die opeens overspringen en haperingen in het algemeen.

Caches bestaan op alle hard (en vaak ook soft-)ware niveaus [in de elektronica] en zijn een essentieel onderdeel van complexere apparaten. (kleine schakelingen e.d. kunnen zonder omdat input en output gelijk lopen en aan elkaar verbonden zijn)
  • Zullen de spellen op de Ps3 veel groter worden dan DL 9 GB i.c.m. een 1 of 2 speed Blu-Ray drive dan heb je het over meerdere minuten wachten tussen de levels als ze geen standaard HD met caching gebruiken .
    Vraag me trouwens af of de spellen werkelijk zo groot gaan worden , 10 x de opslag grootte als een DVD 5 van nu met de snelheid van Blu-Ray op 1 of 2 x speed 9 ( flink trager dan een huidige 16 speed dvd speler die in de 360 komt ) zonder HD caching zou resulteren in 10 x langere wachttijd tussen levels 8|
    Voor een film in HD heb je veel opslag nodig maar voor games vraag ik het me af , op je PC kan je games zelfs in 1600x1200 spelen en de meeste games zijn nog gewoon 4 Gb .
    Op 2 disks voor sommige games kan ook nog , daar ben je op je Gamecube toch ook niet dood aan gegaan ?

Okay, even een vraagje, what the hell is Caching? ^_^'. Overigens, de GameCube is er niet dood door gegaan, maar heeft er zeker wel schade door geleden. Zo durf ik best te wedden dat er vele malen meer games waren verschenen op de Cube als men een gewoon medium had gebruikt.
  • Zullen de spellen op de Ps3 veel groter worden dan DL 9 GB i.c.m. een 1 of 2 speed Blu-Ray drive dan heb je het over meerdere minuten wachten tussen de levels als ze geen standaard HD met caching gebruiken .
    Vraag me trouwens af of de spellen werkelijk zo groot gaan worden , 10 x de opslag grootte als een DVD 5 van nu met de snelheid van Blu-Ray op 1 of 2 x speed 9 ( flink trager dan een huidige 16 speed dvd speler die in de 360 komt ) zonder HD caching zou resulteren in 10 x langere wachttijd tussen levels 8|
    Voor een film in HD heb je veel opslag nodig maar voor games vraag ik het me af , op je PC kan je games zelfs in 1600x1200 spelen en de meeste games zijn nog gewoon 4 Gb .
    Op 2 disks voor sommige games kan ook nog , daar ben je op je Gamecube toch ook niet dood aan gegaan ?
  • Ik begrijp ook niet waarom er zo'n ophef is over HD-DVD….
    Voor games is het niet belangerijk (Je kan gewoon eens een DVD'tje wisselen tijdens het spelen). ZOu er een HD-DVD in komen zouden de prijzen omhoog gaan….. en wachten op een HD-DVD heeft ook geen nut….. Als je die XBOX 360 heb kan je later alsnog een HD-DVD kopen…… die zijn altijd beter dan de DVD speler die er in de console zit…… Komen er later nog HD-DVD Rewritables… etc etc. Ik denk echt niet dat het nodig is …. Ik heb liever dat ik 300 euries betaal zonder HD-DVD en dat ik dus af en toe een DVD moet wisselen… dan dat ik €150 euries extra betaal en dat er dan HD-DVD films op kan afdraaien enzo…..

Allereerst wil ik zeggen dat 150 euro voor een HD DVD speler erg overdreven is. Dat zit namelijk als volgt Kiyoshi: toen Sony een DVD speler in haar PlayStation 2 ging stoppen werd dit goedkoper omdat ook PS2 spellen zouden worden uitgebracht op DVD, dat is een stuk minder moeite en men bespaart feitelijk geld.

Microsoft zal zeker weten in de toekomst HD-DVD nodig gaan hebben, daar ben ik heilig van overtuigd. Hoe weet ik dat zo zeker? Gezien de vergelijkbare power (misschien een stukkie minder) met de PlayStation 3 krijg je problemen, er gaan spellen gepoort worden van de PS3 naar de Xbox 360, het medium van de Xbox 360 is echter stukken kleiner dan die van de blu-ray. Dual Layeren kan maar tot een bepaald gedeelte, en daarna houd het op, het zal niet groter worden qua opslag dan de blu ray. De enige oplossing lijkt mij dan ook voor de hand: HD-DVD.

Indien Microsoft dit later gaat toepassen verwacht ik hetzelfde effect als met de harde schijf van de PlayStation 2; een flop, tenzij Microsoft een uitbreiding brengt, al betwijfel ik dat aangezien je zoiets dan denk ik in de 360 zou moeten bouwen, en ik denk niet dat iedereen dat kan ;).
  • Ik begrijp ook niet waarom er zo'n ophef is over HD-DVD….
    Voor games is het niet belangerijk (Je kan gewoon eens een DVD'tje wisselen tijdens het spelen). ZOu er een HD-DVD in komen zouden de prijzen omhoog gaan….. en wachten op een HD-DVD heeft ook geen nut….. Als je die XBOX 360 heb kan je later alsnog een HD-DVD kopen…… die zijn altijd beter dan de DVD speler die er in de console zit…… Komen er later nog HD-DVD Rewritables… etc etc. Ik denk echt niet dat het nodig is …. Ik heb liever dat ik 300 euries betaal zonder HD-DVD en dat ik dus af en toe een DVD moet wisselen… dan dat ik €150 euries extra betaal en dat er dan HD-DVD films op kan afdraaien enzo…..
  • MS heeft steeds getwijfeld of er nou wel of niet HD-DVD in moet, en nu denkt men dus weer van wel.

Niet erg belangrijk, aangezien games als gewone DVD's worden uitgebracht.

De HD-DVD is puur op films gericht, voor zover ik tot nu toe heb gevonden. (en zal voor grotere spellen ongetwijfeld ook wel gebruikt gaan worden, maar daar is nog lang geen noodzaak voor)
  • denk het ook, m$ heeft altijd een goede service gehadn. Toen de dvd-drive van m'n xbox niet goed bleek te werken werd hij 1 dag nadat ik had gebeld opgehaald en ik kreeg hem 2 dagen erna weer terug met een goed werkende dvd-drive (het was dezelfde xbox want m'n saves enzo zaten er nog op, en ik denk niet dat ze de hd ook verwisseld hebben) Misschien dat ze het bij de 360 ook zo oplossen, alleen denk ik dan dat je wat langer als 2 dagen moet wachten……
  • Microsoft is wel redelijk goed in het lief zijn tegen customers, denk dat het wel goed komt en niemand zich er zorgen over hoeft te maken.
  • misschien wel ja

hebbe ze hun lesje ook direct geleerd om nooit een console te kopen op launch
  • Al die mensen die de xbox 360 al gereserveerd hebben zijn mooi genaaid. :p
  • een kabel of een nieuwe Drive is een hoop verschil vindt je niet?

ach we zien ook wel hoe ze het doen ik weet alleen ALS ik 1 koop wacht ik op de verbeterde versie met HD-DVD en misschien een andere kleur
  • dat zou pas dom geklungel zijn van M$.
    Maar dat kan ik niet geloven dat het zo zou zijn…

Ik bedoel: toen xbox1 problemen had met de kabel, hebben ze gratig kabels rond gestuurd, toen xbox na een maand enorm daalde in prijs, kregen de mensen die de volle pot betaalde (500 euro tijdens launch) 2 games cadeau…
    Mssn lossen ze het anders op.

Eigenlijk moeten ze niets oplossen als ze de console uitstellen….!!! maarja hoeveel dit ook gezegt wordt, het zal niet helpen, M$ wil eerst op de markt zijn, en zal dat zijn.. wel met bedenkingen maarja
  • denk et niet
    ze zullen er weer 1 moeten kopen
  • ja, tuurlijk, iedereen zou dit moeten doen.
    Maar degene zonder HD DVD, zouden die die uiteindelijk terug inwisselen ofzo?
  • Ik wacht op de HD DVD versie's.
  • Ohoh, Tecmo is boos.

Ninja Gaiden 2 voor de Ps3? :P
  • Sony heeft van het begin af aan al gezegd dat de nieuwe PlayStation gebruik zal gaan maken van Blu Ray discs. Dit is een medium vergelijkbaar met de DVD, maar dan met een veel grotere capaciteit. Microsoft vond de DVD nog wel volstaan, maar ze lijken nu terug te krabbelen…

In een interveiw heeft Bill Gates kenbaar gegeven dat latere versies van de opvolger van de Xbox toch HD DVD spelers geinstalleerd zullen hebben, in plaats van de reguliere DVD speler welke nu in de planning staat.

Helaas is het te laat om de HD DVD speler in de eerste generatie XBOX 360's te stoppen, aldus Microsoft.

Microsoft kreeg al eerder de volle laag van developers en dan met name Tecmo, welke zeiden dat een reguliere DVD niet genoeg data kan bevatten voor de grote spellen die men voor de nieuwe Xbox wil maken. Dit en het feit dat Microsoft graag Sony dwars zit (HD DVD en Blu Ray zitten in een felle strijd over welk medium de nieuwe standaard zal gaan worden), heeft Microsoft waarschijnlijk doen beslissen voor HD DVD te gaan.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar bij mij komt de vraag op wat er zal gebeuren met de eerste generatie Xbox 360's als straks de spellen uit gaan komen op HD DVD's. Laten we hopen dat Microsoft hier duidelijkheid over geeft voor de launch in november, anders zou dit nog wel eens een aantal mensen tegen kunnen houden om een nieuwe Xbox 360 te kopen met de kerstdagen.
  • dit is gewoon de grootste blunder die je kon maken.

M$ neemt met de xbox360 alles zo goed aan: marketing, games, japanse games.. eigenlijk alles,… alleen het medium dan…

En iedereen die zegt dat DVD's groot genoeg zijn: BULLSHIT.

Bij de revolution begrijp ik het nog een beetje, nintendo heeft altijd gezegt geen HD te ondersteunen.
    Maar bij xbox360…. M$ riep altijd dat volgende generatie de generatie van de HD zou worden, maar ze komen wel met een console die geen DVD hd of Blu ray afspeeld… (mssn in de toekomst…)
    HDgames en HDfilms nemen enorm veel in beslag, en in de toekomst is DVD niets meer.

Ok, mssn komt M$ in de toekomst met een xbox360 update, die wel hd dvd ondersteunt, maar waar ben je dan mee bezig?
    Mssn durven ze nu nog geen keuze te maken? omdat de battle tussen Blu-ray en HD-dvd nog moet losbreken? Sony heeft hier natuurlijk een grote voorsprong omdat ze de Blu-ray zelf ontwikkelen…

Tja, maar mssn komt M$ met een andere oplossing? bwa, ik weet het niet.

De beste oplossing was gewoon: uitstellen… Dan hebben ze nog tijd, en kunnen ze nog voor PS3 zijn.. want sony brengt de ps3 alleen maar in de lente uit omdat de xbox360 zo vroeg is.. Moest de 360 later komen, dan kwam de ps3 ook later.
    Eigenlijk waren ze van plan PS3 in 2007 uit te brengen..
    Spijtig dat alles altijd zo gerushed wordt.
  • Dus de mensen die een X360 gaan halen moeten later gewoon weer een X360 halen met HD-DVD??????? als dat zo is kunnen ze dat ding in hun aars schuiven.

Ja. Je moet dan een nieuwe kopen. Ze moeten de X360 gewoon later gaan launchen, maar MS is bang voor Sony…

Dan heb je toch niks aan die X360 zonder HD DVD… alleen vor games op DVD… damn dat is de zoveelste blunder van die mensen daaro.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren