1. X360 HD-DVD compatible in de toekomst

Re: X360 HD-DVD compatible in de toekomst

Het gaat enkel om films, niet om games…. En WACHT eens op FEITEN, djeezes.
  • Misschien komt er later een nieuwe Xbox360 uit en wel de HD-DVD versie, die HD-DVD films en games speelt. Voor de Xbox360 bezitters die de dvd versie hebben moeten dan maar de DVD versie's kopen, soms moet je dan even van spel verwisselen omdat 1 spel op meerdere DVD's staat.

De gamecube heeft toch ookal vanaf de launch een te klein medium gehad 1,8 gig en daar hebben ze ook nooit moeite mee gehad.

Even ter info, games zullen alleen op dvd duyal layer uitkomen, dus ze komen ook niet later op een HD-DVD uit, oftewel er komt nooit een game op hd-dvd uit op de 360. Mischien de opvolger van de 360 wel, maar daar zijn we gelukig nog langer niet. Dit doet MS zodat de films die op HD-DVD uitkomen ook op de 360 kan worden gespeelt, die heelaas later uitkomt.
    Bron: www.tweakers.net

Ik wacht zelf ook wel op de 360 met hd-dvd functie, want ik wil wel een ''complete'' 360 hebben.
  • het is idd dom… t beste zou zijn:

1) Ms lanceert over 4jaar weer een console, ditmaal de XBOX720

2) de XBOX720 krijgt HD- DVD… :P

@ Chemer
    nu wel hoor, en sommige spellen hadden anderhalf jaar geleden al DVD9 nodig(en waren dus nu al groter dan 5GB…)
    De GC heeft nu eigenlijk een te klein medium, als je bekijkt dat zo'n schijtspel als Rogue Agent al 2 schijfjes nodig heeft… :(
  • Misschien komt er later een nieuwe Xbox360 uit en wel de HD-DVD versie, die HD-DVD films en games speelt. Voor de Xbox360 bezitters die de dvd versie hebben moeten dan maar de DVD versie's kopen, soms moet je dan even van spel verwisselen omdat 1 spel op meerdere DVD's staat.

De gamecube heeft toch ookal vanaf de launch een te klein medium gehad 1,8 gig en daar hebben ze ook nooit moeite mee gehad.
  • Dan maar geen Xbox 360 bij de launch… ik wacht wel een jaar of 1/2.
  • Het gebeurt natuurlijk nooit dat kopers van een 1st gen X360 de nieuwste games straks niet kunnen spelen, als je dat denkt ben je niet slim.

Dan komt er wel een add-on ofzo, Mega-CD style.
  • 9 GB aan data is genoeg
    deze gen games komen niet eens over 7 GB heen zonder compressie
    dus ze kunnen
    A nog compressie doen
    B altijd nog meerder schijfjes gebruiken

maar het is idd een grote blunder waarom niet direct

Die vraag had je zelf kunnen beantwoorden als je eerst ff had gelezen hierboven .

En dat heb je mis. Ik denk eerder dat Sony het slim heeft gespeeld met Blu Ray. Het zijn beide dezelfde technieken en gebruiken beide dezelfde laser. Hierdoor zou de PS3 dus ook HD-DVD af kunnen spelen. Als dat niet standaard kan, zal er dus een firmware update vrijgegeven worden zodat je dus wel HD-DVD kan afspelen.

Ze maken beide gebruik van een blauwe laser maar daar houd gelijk alle vergelijking op , het is onmogelijk om een HD-DVD op een Blu-Ray drive af te spelen of andersom door een simpele firmware , wel kan je op beide formaten DV5 en 9 afspelen .
    Beetje vaag ook hé als bedrijven een systeem los van elkaar ontwikkelen die dan uiteindelijk alleen door een firmware verschilt !
  • 9 GB aan data is genoeg
    deze gen games komen niet eens over 7 GB heen zonder compressie
    dus ze kunnen
    A nog compressie doen
    B altijd nog meerder schijfjes gebruiken

maar het is idd een grote blunder waarom niet direct

en is Matsushita Electric Industrial Co., Ltd.
    is dat niet panasonic?

dat betekend dat Nintendo toegang heeft tot Blue Ray als ze dat in hun DVD player add-on willen stoppen

want panasonic en nintendo hebben een medium deal
  • Het gaat vooral om de film studio's , die bepalen of HD-DVD de standaard in home cinema word .
    Ik neem aan dat je hem behalve voor games juist voor films wil gebruiken anders heb je er weinig aan op je console .
    HD-DVD support :
    New Line Cinema
    Paramount
    Time Warner
    Universal Studios
    Viacom

De eerste berg HD-DVD films komen deze kerst al uit .

Blu-Ray :
    Sony Pictures
    Walt Disney Pictures

Twentieth Century Fox sprak zich heel even uit voor Blu-Ray maar heeft dat inmiddels weer terug getrokken nadat de onderhandelingen over 1 standaard vastliepen .

Ik denk dat voor Thuis DVD het HD-DVD format toch de standaard gaat worden , als alle grote studio's zich achter HD-DVD scharen dan zal Walt Disney en Sony ook overstag moeten .
  • ze hebben alles in de xbox 360 gedaan maar niet dat? dat gaat niet goed met xbox
    maar gelukkig heeft sony daar wel aan gedacht ik zou tog een ps3 halen (im sony fanboy)
  • Sja, alleen Toshiba en NEC zijn irritant met hun HD-DVD.. Ik hoop wel dat het 1 standaard word.. En stiekem hoop ik op Blue Ray..
  • En mensen moeten niet kijken naar de hoeveelheid bedrijven die Blu Ray ondersteunen, je moet kijken naar welke bedrijven. En dat zijn zeker niet de minste.

De Bedrijven die Rano hier noemt boven spelen een belangerijke rol in de electronica en multimedia wereld. Natuurlijk zullen er nog wel meerdere bedrijven bij deze groep aansluiten.
  • Inderdaad. En Blue Ray spelers hebben ook standaard de mogelijkheid om CD's, DVD's (5 en 9) af te spelen. Bovendien ondersteunen een groot aantal bedrijven het nieuwe medium:

Apple Computer, Inc.
    Dell Inc.
    Hewlett Packard Company
    Hitachi, Ltd.
    LG Electronics Inc.
    Matsushita Electric Industrial Co., Ltd.
    Mitsubishi Electric Corporation
    Pioneer Corporation
    Royal Philips Electronics
    Samsung Electronics Co., Ltd.
    Sharp Corporation
    Sony Corporation
    TDK Corporation
    Thomson Multimedia
    Twentieth Century Fox
    Walt Disney Pictures
  • Ik had zoiets al gelezen maar dacht dat het bullshit was .
    Dat ze er nog geen HD-DVD indoen is niet onlogisch omdat nog steeds niet zeker is wat de nieuwe wereld standaard word en een compromis voorstel om Blu-Ray en HD-DVD samen te smelten tot 1 format is mislukt .
    Als je later een HD-DVD speler simpel kan inbouwen voor een redelijke prijs heb ik er geen problemen mee en ik hoop dat ze dat zo gaan doen .
    Stel dat Blu-Ray niet de standaard word dan kan je straks op je PS3 geen in de winkel gekochte HD films afspelen en op de 360 wel , mocht Blu-Ray de standaard worden dan kan je misschien zo'n speler later inbouwen .
    Een HD-DVD speler heeft niks te maken met spellen die HDTV ondersteunen natuurlijk , die kunnen voorlopig prima op DVD9 .
    Een Blu-Ray of HD-DVD speler kan gewoon DVD9 compatible gemaakt worden dus die ouwe DVD9 spellen kan je gewoon spelen , nadeel is wel dat je dan misschien verplicht word om een HD-DVD speler te kopen voor de nieuwste games .

En dat heb je mis. Ik denk eerder dat Sony het slim heeft gespeeld met Blu Ray. Het zijn beide dezelfde technieken en gebruiken beide dezelfde laser. Hierdoor zou de PS3 dus ook HD-DVD af kunnen spelen. Als dat niet standaard kan, zal er dus een firmware update vrijgegeven worden zodat je dus wel HD-DVD kan afspelen.
  • Ik had zoiets al gelezen maar dacht dat het bullshit was .
    Dat ze er nog geen HD-DVD indoen is niet onlogisch omdat nog steeds niet zeker is wat de nieuwe wereld standaard word en een compromis voorstel om Blu-Ray en HD-DVD samen te smelten tot 1 format is mislukt .
    Als je later een HD-DVD speler simpel kan inbouwen voor een redelijke prijs heb ik er geen problemen mee en ik hoop dat ze dat zo gaan doen .
    Stel dat Blu-Ray niet de standaard word dan kan je straks op je PS3 geen in de winkel gekochte HD films afspelen en op de 360 wel , mocht Blu-Ray de standaard worden dan kan je misschien zo'n speler later inbouwen .
    Een HD-DVD speler heeft niks te maken met spellen die HDTV ondersteunen natuurlijk , die kunnen voorlopig prima op DVD9 .
    Een Blu-Ray of HD-DVD speler kan gewoon DVD9 compatible gemaakt worden dus die ouwe DVD9 spellen kan je gewoon spelen , nadeel is wel dat je dan misschien verplicht word om een HD-DVD speler te kopen voor de nieuwste games .
  • In dat stukje word er gezegd dat ze de HD functie voornamelijk voor films erin zullen stoppen. Maar ik verwacht dat ze het later ook voor games zullen gebruiken. 9GB is niet echt veel. Stel je voor als de nieuwe GTA bijvoorbeeld 12 GB groot wordt? Hoe wil je die dan in een 9GB grote schijf persen?

Ik hoop niet dat MS het verknalt. Een latere release zou perfect zijn voor dit. Maar dan komen ze alweer te dicht bij de Ps3 launch…
  • als dit klopt hoop ik ook dat ze de launch uitstellen ! ;)
  • Als ze slim zijn gaan ze hem een paar maandjes uitstellen.
    Idd.
    Ze zouden hun xbox360 moeten launchen omiddellijk met DVD-HD support.
    Tuurlijk niet simpel, en ze zijn er veeeeel te laat aan begonnen… Dus mssn gaat de uitstelling dan wel te lang duren…. (btw is de xbox360 al in productie)
    Dom
  • Als ze slim zijn gaan ze hem een paar maandjes uitstellen.
  • En terecht. Het kan me haast niet voorstellen dat MS zo'n blunder gaat maken..
  • Het is sowieso belachelijk dat de Xbox 360 geen HD-DVD of Blue Ray bij de launch ondersteunt. WTF moet je over 5 jaar nog met 9 GB DL DVD's?

Daar is Bill Gates dus nu pas achter gekomen…

Te laat.

November launch zal floppen als dit klopt. De meeste consumenten zullen op HD-DVD versie van X360 wachten. Ik iig wel.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren