1. X360 wordt marktleider in Japan

Re: X360 wordt marktleider in Japan

life's shit without console. Mystikvm als nou al die terroristische groeperingen ook zoo zouden denken over het geloof, HADDEN WE GEEN problemen meer, mischien idee om het aan ze voor te leggen. Maar gelijk heb je, al die onenigheid over consoles begint ookwel een beetje vervelend te worden.
  • life's shit without console. Mystikvm als nou al die terroristische groeperingen ook zoo zouden denken over het geloof, HADDEN WE GEEN problemen meer, mischien idee om het aan ze voor te leggen. Maar gelijk heb je, al die onenigheid over consoles begint ookwel een beetje vervelend te worden.
  • Grappig hoe hier mensen 'discussieren' over smaak. Ik vind Parijs een gore kutstad. Mijn buurman vindt het mooi, toch staan we niet over de schutting te schreeuwen naar elkaar over hoe vies ik Parijs vindt en hoe geweldig hij het dan weer vindt. Dat heeft geen zin, het is een kwestie van smaak.

Als Pharao Amerika mooi vindt: Fijn. Het is ook mooi. Als iemand Japan mooi vindt: Ook heel fijn, daar is het ook mooi. Lijkt me een kwestie van smaak, right?

Toch gaan sommige mensen wel iets te ver in hun liefde voor Japan. Ik ben zelf student Japans en kom een hoop mensen tegen die het land echt verheerlijken. Get a life. Japan heeft net zoveel downsides als upsides en zo prettig is eht daar echt niet altijd. Het is gewoon een interessant land op zijn eigen manier, net zoals de VS dat is. Ga het niet als een 1 of andere Japanneuker het land lopen verdedigen, kost wat kost, want zo super is het daar ook weer niet. Zorg dat je een goed beeld krijgt van een land ipv alleen maar anime te kijken, videogames te spelen en J-pop te luisteren. Verdiep je eens in de geschiedenis ofzo. Besides, anime is daar helemaal niet populair, videogames zijn niet heel veel populairder dan hier en J-pop is ook maar iets voor kinderen.

Als mijn studie mijn 1 ding geleerd heeft dan is het dat Japan niet de plek is waar ik de rest van mijn leven kan en wil slijten. Het blijft een mateloos interessante plek, maar er voor altijd wonen? Nee, liever niet. Echter, de mensen die Japan voor en Japan na roepen die hebben een misvormd beeld en zullen nooit stilstaan bij de nadelen van een land.

Dank u!
    Werd tijd dat iemand dat zei.
  • Grappig hoe hier mensen 'discussieren' over smaak. Ik vind Parijs een gore kutstad. Mijn buurman vindt het mooi, toch staan we niet over de schutting te schreeuwen naar elkaar over hoe vies ik Parijs vindt en hoe geweldig hij het dan weer vindt. Dat heeft geen zin, het is een kwestie van smaak.

Als Pharao Amerika mooi vindt: Fijn. Het is ook mooi. Als iemand Japan mooi vindt: Ook heel fijn, daar is het ook mooi. Lijkt me een kwestie van smaak, right?

Toch gaan sommige mensen wel iets te ver in hun liefde voor Japan. Ik ben zelf student Japans en kom een hoop mensen tegen die het land echt verheerlijken. Get a life. Japan heeft net zoveel downsides als upsides en zo prettig is eht daar echt niet altijd. Het is gewoon een interessant land op zijn eigen manier, net zoals de VS dat is. Ga het niet als een 1 of andere Japanneuker het land lopen verdedigen, kost wat kost, want zo super is het daar ook weer niet. Zorg dat je een goed beeld krijgt van een land ipv alleen maar anime te kijken, videogames te spelen en J-pop te luisteren. Verdiep je eens in de geschiedenis ofzo. Besides, anime is daar helemaal niet populair, videogames zijn niet heel veel populairder dan hier en J-pop is ook maar iets voor kinderen.

Als mijn studie mijn 1 ding geleerd heeft dan is het dat Japan niet de plek is waar ik de rest van mijn leven kan en wil slijten. Het blijft een mateloos interessante plek, maar er voor altijd wonen? Nee, liever niet. Echter, de mensen die Japan voor en Japan na roepen die hebben een misvormd beeld en zullen nooit stilstaan bij de nadelen van een land.
  • Marktleider in Japan ? D8 het duz niet he. Zou eerder Sony of Nintendo worden. De xbox word daar zo slegt verkocht dah zelf ps 1 het zelfs beter doet. Ook al trekken ze Japanse ontwikkelaars aan het wil niet meteen zeggen dah ze massaal xbox 360 gaan kopen Ik denk wel dah het beter zou verkopen dan de xbox 360 doordat er meer Japanse games er voor worden gemaakt. het word moeilijk om daar marktleider te worden want , sommige blijven gewoon trouw aan sony die blijven gewoon dinge kopen totdah sony failiet gaan (gebeurt niet snel ). Nintendo moet er wah moois van maken maar het zou denk ik toch wel de xbox 360 daar verslaan. Sony word daar gewoon marktleide gevolgd door Nintendo daarna Microsoft.
  • echte patriot duss :P Ik vind dat die japanse samurai spellen dus onimusha etc wel gaaf. Maar mensen kijk nu eens in vergelijking met de launch van de xbox naar het aanbod japanse games. Daar verbaasde ik me met de e3 wel over, Er is een groot aantal japanse games belooft voor de xbox360. Dat was niet het geval met de launch van de xbox. Maar het lijkt me nu nog te vroeg om te zeggen dat de xbox360 marktleider gaat worden in japan.

sry dubble post maar de japanners zijn er al vroeg bij met de add's.
    http://xbox360.ign.com/articles/638/638817p1.html

• ik wou net zeggen, u.s is mooi maar heeft zware klote geschiedenis. En japan is een stad die veel nobeler tegen mensen opkijkt. Dus ff geen voor oordelen (bijde u.s &japan zijn mooi want ik ben er "wel"geweest)

is japan een stadt jah? doos (H) Kijk eens op een wereld kaart en dan ze jij mij zeker dat japan in tokyo ligt ofniet

dat zal hij je niet zeggen, maar dat zeg je hierzelf(of kan ik nou niet lezen?) :lol: :lol: :lol: :lol: -_-'

Volgens mij heeft de 'goed' ontwikkelde gamer(uitzonderingen daargelaten, ja Pharao, ik bedoel jou :7 ) meer respect voor Japan dan voor de US. (met goed ontwikkelde gamer bedoel ik dan de gamer die fora checkt… reviews leest/ schrijft en een beetje op de hoogte is van het nieuws omtrent games). Misschien omdat Japan het land is waar games als DOA en Soul Calibur hun wortels vinden(in een japanse vechtsport), en misschien voor die andere games, omdat ze vaak een beter verhaal hebben dan Amerikaanse games. Ikzelf ben iig zo'n gamer, en heb, naast games, ook nog eens heel veel respect voor Japanse games, omdat ze, ondanks hun prehistorische effecten, veel beter zijn dan al die Amerikaanse schijt ;)
    (Dit is natuurlijk wel een kwestie van smaak, en als je niet van die Japanse games houdt… (6) )
  • ff off-topic maar ben je wel eens in japan geweest vraag ik me dan af.

zoniet dan kan je ook niet zeggen of amerika cooler dan japan is.

Ik ben er geweest er even geweest toen ik naar Australie ging. Ik vind Amerika leuker.

Nee, dat doe ik ook niet, daar kan ik niet over oordelen. Ik probeer te zeggen dat ik doel op de gamer die meer geintresseerd is (lees: verder kijkt) dan de casual gamer.

Dan nog. Smaken verschillen. En ik denk niet dat jij aan iedereen op elk forum hebt gevraagd welke soort games die leuker vindt.
  • is japan een stadt jah? doos (H) Kijk eens op een wereld kaart en dan ze jij mij zeker dat japan in tokyo ligt ofniet :D :D
  • " Japan is een stad "

Mijn god…
  • ik wou net zeggen, u.s is mooi maar heeft zware klote geschiedenis. En japan is een stad die veel nobeler tegen mensen opkijkt. Dus ff geen voor oordelen (bijde u.s &japan zijn mooi want ik ben er "wel"geweest)
  • En, wtf is op met die patriotische .gif shit? Zo cool is Amerika op zich nu ook weer niet.

Amerika is cooler dan Japan. Bovendien ben ik er geweest en heb ik familie daar. Kunnen al die Japan vereerders dat ook zeggen?

ff off-topic maar ben je wel eens in japan geweest vraag ik me dan af.

zoniet dan kan je ook niet zeggen of amerika cooler dan japan is.
  • Ik vind die Japanse tekenstijl echt afschuwelijk!

Dan hebben we het over de 'echte gamers' (had ik er bij moeten zetten eigenlijk), die op forums etc. hangen (misschien kan ik ze beter hardcore gamer noemen, maar daar is het begrip niet volledig van vastgelegd). Daarbij hoor jij ook (neem ik aan). Ik denk dat het gros daarvan eerder voor games kiest van Japanse oorsprong.

Ga jij nou bepalen wie echte gamers zijn en wie niet? :S

Nee, dat doe ik ook niet, daar kan ik niet over oordelen. Ik probeer te zeggen dat ik doel op de gamer die meer geintresseerd is (lees: verder kijkt) dan de casual gamer.
  • Zo zeg, ik wist niet dat ik het met iemand eens kon zijn op het gebied van Japan. Toen kwam Pharao.

Nou vind ik Amerika niet perse cooler dan Japan, maar dat komt vooral omdat ik Amerika nou ook niet echt geweldig vind. Maar Japan is toch wel het toppunt. Ik snap ook niet dat Japanse troep als Pokemon en DragonballZ hier zo aanslaat. Want geef nou toe, die Japanse cultuur is toch zo ongelooflijk anders dan de onze dat het stom is. Het is best grappig om even naar te kijken en om het lage niveau te lachen, maar om echt zo'n serie te volgen…
    Blijkbaar denken veel mensen hier anders over, gezien de populariteit van al die Manga shit, maar ik ben echt niet impressed als een lelijk getekend mannetje heel hard gaat kreunen en vervolgens een vuurbal schiet.
    Nog zo iets. Manga. Waarom moeten alle Japanse tekenaars dezelfde stijl gebruiken? Deze stijl geeft de werkelijkheid ook nog eens erg slecht weer (toch een belangrijk punt volgens mij) en om nou te zeggen dat die rare ogen er inspirerend uitzien…

Als je al kijkt naar de namen van spellen in Japan valt het gebrek aan stijl al op. Spellen hebben vaak een naam van een stuk of 5 woorden, waarvan de vertaling meestal neerkomt op Super Mega Giant Battle Deluxe. Dat is toch simpelweg dom, als een spel zo heet, en nog erger, als mensen dat een goede naam vinden?

Die hele cultuur waarin weinig emoties ge-uit worden en mensen elke dag 5 uur reizen om 12 uur te werken is toch bizar?

En trouwens Lau, ik moet toegeven dat van jou lijstje RE4 goed is, en de meeste Mario-games, de rest heb ik of niet gespeeld (and for a reason!) of vind ik gewoon troep.
  • MGS2 is juist een van de meeste gehypte games van deze generatie. En dan ben ik niet eens begonnen over dat overrated Final Fantasy.

Wat heeft Amerika?

O.a. Halo en GTA de 2 best verkopende console games deze generatie.. En iedereen doet alsof EA troep maakt. Ze hebben ook fucking goede games. Zijn we soms vergeten wat voor bagger game Square maakte met die rotzooi die The Bouncer heet? :lol:

Iedereen doet alsof de Japs geen bagger maken.

Goh, elke developer maakt eens slechte games. Niet alleen maar Square.

In verhouding hebben Japanse devs altijd beter games gemaakt dan Amerikaanse/Westerse devs. En dat een game beter verkoopt dan een andere, betekent het niet automatisch dat die game dan ook beter is…

EA maakt geen slechte games. Zij maken gewoon simpele games voor de massa. De spellen zijn nooit speciaal ofzo, en elke jaar komt er een vervolg.

Amerika is cooler dan Japan.

Wat heeft dat met games te maken? Ik vind Amerika qua land ook beter, maar Japan maakt de beter games. En Japanse games zijn ook nog eens veel cooler dan Amerikaanse games..
  • Geen idee (ben geen japan vereerder, land lijkt me op het sociale vlak niks.. net als USA), maar ik ben in de States geweest en heb dr ook familie zitten (New Jersey en Kansas) en vond het eigenlijk niet echt geweldig… niet om langdurig te wonen iig. Maar kun jij dan wel zeggen dat Amerika cooler is dan Japan? Dat is dan hetzelfde..

Maar goed het gaat over games en jij begint over charts.. charts geven niet de kwaliteit maar vaak de hype weer. Is de zoveelste FIFA of NFSU nou echt goed? Nee maar ze worden ontzettend gehyped.
  • Wat het gros van de gamers vindt kan je zien aan charts en niet aan reviews.

Dan hebben we het over de 'echte gamers' (had ik er bij moeten zetten eigenlijk), die op forums etc. hangen (misschien kan ik ze beter hardcore gamer noemen, maar daar is het begrip niet volledig van vastgelegd). Daarbij hoor jij ook (neem ik aan). Ik denk dat het gros daarvan eerder voor games kiest van Japanse oorsprong.

Amerika is cooler dan Japan. Bovendien ben ik er geweest en heb ik familie daar. Kunnen al die Japan vereerders dat ook zeggen?

Je laat het klinken alsof het 'zo' is Notorious, maar dat is het niet, het is namelijk je eigen mening. Je kunt dan beter zeggen ''Ik vind Amerika beter als Japan''. Wat je zegt is namelijk geen feit (wellicht voor jou, maar voor andere mensen niet).
  • De gameplay zoog.

Dan denk ik dat het gros van de gamers het daar niet mee eens is. Zo heb ik het bijvoorbeeld over:

Een kleine greep uit het Japanse assortiment wat op sites als GameSpot, IGN en zeer veel bladen beduidend hoog scoort. Ik denk ook dat de meesten het met je oneens zijn als je dit lijstje zo bekijkt. Natuurlijk zijn Amerikaanse-games van hoog niveau, maar dit lijstje, waarvan er nog velen afwezig zijn, laat een ander beeld zien.

Wat het gros van de gamers vindt kan je zien aan charts en niet aan reviews.

En, wtf is op met die patriotische .gif shit? Zo cool is Amerika op zich nu ook weer niet.

• MGS2 is juist een van de meeste gehypte games van deze generatie. En dan ben ik niet eens begonnen over dat overrated Final Fantasy.

Wat heeft Amerika?

O.a. Halo en GTA de 2 best verkopende console games deze generatie.

En iedereen doet alsof EA troep maakt. Ze hebben ook fucking goede games. Zijn we soms vergeten wat voor bagger game Square maakte met die rotzooi die The Bouncer heet? :lol:

eheheh hype , overrated ff en mgs eheheh halo en gta die 2 zijn de meest gehypte games en halo overrated
  • Inderdaad fuck Japan en hun vage games en gare domme RPG's. Weet je wel hoeveel bagger Japanse games er zijn maar gewoon hier niet uitkomen? Bij ons komen gewoon alle westerse games uit waardoor het lijkt alsof er meer bagger is dan Japanse bagger.

Dan denk ik dat het gros van de gamers het daar niet mee eens is. Zo heb ik het bijvoorbeeld over:

Devil May Cry 3
    Shin Migami Tensei
    De Mario-games
    De Zelda-games
    Pokemon
    Resident Evil 4
    Ridge Racer
    WipeOut Pure
    Namco x Capcom
    Rogue Galaxy
    Final Fantasy
    Dragon Quest
    Ninja Gaiden (Xbox he)
    Outrun
    Jet set Radio
    Sonic

Een kleine greep uit het Japanse assortiment wat op sites als GameSpot, IGN en zeer veel bladen beduidend hoog scoort. Ik denk ook dat de meesten het met je oneens zijn als je dit lijstje zo bekijkt. Natuurlijk zijn Amerikaanse-games van hoog niveau, maar dit lijstje, waarvan er nog velen afwezig zijn, laat een ander beeld zien.

Wat heeft Amerika?

O.a. Halo en GTA de 2 best verkopende console games deze generatie.

En iedereen doet alsof EA troep maakt. Ze hebben ook fucking goede games. Zijn we soms vergeten wat voor bagger game Square maakte met die rotzooi die The Bouncer heet? :lol:

jij als Xbox gamer moet dat toch weten.. Tecmo (en eigenlijk Sega) maken bijvoorbeeld de betere Xbox games en die zijn Japans.. of vind je DoA, Outrun 2 en Ninja Gaiden ook zaad?

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat er ook veel bagger komt uit Japan en de goede games waardeer ik wel. Maar ik ga echt niet zo ver als sommige mensen hier die beweren dat Japanse games beter zijn.

De Amerikanen en Europeanen maken meer games naar mijn smaak. Jappaners zijn goed in vechtgames en dat waardeer ik wel van ze.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren