1. X800 / 6800 GT

Re: X800 / 6800 GT

Ik denk dat hij Counter-Strike:Source Bedoelt omdat die indederdaad 3.0 is.
  • Ik denk dat hij Counter-Strike:Source Bedoelt omdat die indederdaad 3.0 is.
  • sc?
  • Ik denk dat hij Counter-Strike:Source Bedoelt omdat die indederdaad 3.0 is.

    Ok, even voor de duidelijkheid: Counter-Strike:Source gebruik shader 2.0 en niet 3.0

    ik denk dus dat KaaS een ander spel bedoelde

    Het aankomende half-life 2 level Loast Coast zal wel gebruik maken van shader model 3.0

    En een Geforce 6000 GT is in dit geval inderdaad beter vanwege zijn shader model 3.0 ondersteuning

    Ja sorry je hebt gelijk , maar de graphics ontwikkelingen gaan zo hard de laatste tijd , maar inderdaad , SC:source is 2.0
  • ohh niet aan gedacht :D
    bedankt thagamer ;)

    mja morge krijg ik mijn 6800 GT binnen :D:D:D
  • Kaas bedoeld natuurlijk SC= SplinterCell en waarschijnlijk het deel: choas theory
  • Mischien als je overclockt of het koelblok eraf haalt, maar als jij de kaart gewoon normaal installeert op mobo, en niet overclokt kan er vrij weinig gebeuren.
  • ik heb een geforce 6800 gt en dit heb ik er over gelezen: ik heb ergens gelezen dat i 100 graden kan woorden hoe kan dat en hoe kan ik dat ver helpen of is het maar onzin help ME.
  • ik heb ergens gelezen dat i 100 graden kan woorden hoe kan dat en hoe kan ik dat ver helpen of is het maar onzin help ME.
  • als je geen SLI hebt, en je hebt agp. Kun je het beste (als je gedult hebt) ff w88 tot waarschijnlijk Juli dan komt crossfire uit mobo/grafishe kaart, kun je cross mobo halen en x800 pro kaartje en later (tenzij je veel geld hebt 300 euries ofzo (prikkie vind ik)) crossfire kaartje halen.
  • Ik denk dat hij Counter-Strike:Source Bedoelt omdat die indederdaad 3.0 is.

    Ok, even voor de duidelijkheid: Counter-Strike:Source gebruik shader 2.0 en niet 3.0

    ik denk dus dat KaaS een ander spel bedoelde

    Het aankomende half-life 2 level Loast Coast zal wel gebruik maken van shader model 3.0

    En een Geforce 6000 GT is in dit geval inderdaad beter vanwege zijn shader model 3.0 ondersteuning
  • 6800GT heft shader versie 3.0 , X800 2.0..
    Nieuwere/nieuwste spellen ondersteunen 3.0 (zoals nieuwe SC)
  • ik ga togh maar voor de 6800 GT die clock ik wel over :D
  • Als je mobo geen SLI ondersteunt is de keus dus aan jou , houd er wel rekening mee dat veel game-producers samenwerken met nVidia , bijvoorbeeld Blizzard en EA , en dus betere ondersteuning leveren voor de nVidia kaarten . En AGP of PCI-e maakt bij deze kaarten niet uit.

    Agent Smith , jij kan de hetzlefde doen , je moederbord ondersteunt AGP 8x dus jij kan elke videokaart met AGP die er is kopen.
  • Ik heb deze moederboard wat kan hier mee gedaan worden?
    ASUS P4P800S
  • het gaat hier wel over de AGP versies he
  • okey bedankt.. mijn moederbord ondersteund geen SLI

    het is een k8t neo van MSI
  • Uit veel test op bijvoorbeeld anandtech en tom's hardware blijkt dat de verschillen tussen de 6800 en de x800 minimaal zijn, en dus te verwaarlozen , wat ik graag zou willen weten is wat voor moederbord je hebt . Want als je een moederbord hebt dat SLI ondersteunt raad ik je aan om voor de 6800 te gaan , heb je dit niet dan maakt je keuze eigenlijk vrij weinig uit bekijk is een paar tests op :

    http://www.anandtech.com/
    of
    http://www.tomshardware.com/
  • jah alleen de x800 heeft meer mhz of maakt dat niet veel uit?
    en wat doen die pixelpipelines eigenlijk?
  • Over het algemeen is de 6800GT beter, maar niet VEEL beter. Als het in het bedrag niet veel scheelt zou ik toch voor de 6800GT gaan vanwege zijn 16 pixelpijplijnen tegenover de 12 van de X800 Pro.
  • hoi,
    ik heb een vraagje welke VGA is het best

    de ATI sapphire radeon X800 pro 256 mb drr3 ram

    of de Nvidia XFX 6800 GT 256 mb drr3 ram


    hier zijn nog wat spects waar ik niet uitkom :S


    X800 Pro

    Core
    Process scale (nm) 130
    Transistor count (millions) ~120?
    Clock speed (MHz) 475
    Vertex pipelines 6
    Vertex shader version (best) 2.0
    Basic pixel pipelines 12
    Texture samplers / pipeline 1
    Pixel shader version (best) 2.0b
    Overall DirectX level 9

    Memory
    Interface width (bits) 256
    Interface type DDR3
    Clock speed (MHz) 450

    Theoretical Peak Performance

    Vertex throughput (Mverts/sec) 713
    Pixel fill rate (Mpixels/sec) 5700
    Memory bandwidth (GB/sec) 28.80

    6800 GT

    Core

    Process scale (nm) 130
    Transistor count (millions) 222
    Clock speed (MHz) 350
    Vertex pipelines 6
    Vertex shader version (best) 3.0
    Basic pixel pipelines 16
    Texture samplers / pipeline 1
    Pixel shader version (best) 3.0
    Overall DirectX level 9

    Memory
    Interface width (bits) 256
    Interface type DDR3
    Clock speed (MHz) ? 500

    Theoretical Peak Performance
    Vertex throughput (Mverts/sec) 525
    Pixel fill rate (Mpixels/sec) 5600
    Memory bandwidth (GB/sec) 32.00

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren