1. Xbox 360: Did You Say April?

Re: Xbox 360: Did You Say April?

Content downloaden kost veel ruimte en de zogeheten ''emulators voor de huidige xboxgames'' kost ook veel ruimte… dus een harde schijf is een need
  • Denk dat er een deel van waarheid in zit.

WAAR:
    Het is een marketingtruc van Microsoft om de hype en media-aandacht van de 360 te versterken. Doordat ze kunnen roepen dat ie uitverkocht is, halen ze de (onwetende) pers en raakt iedereen bekend met het fenomeen 360.

NIET WAAR:
    'Kan een hevig tekort komen'. Microsoft kennende zit dit wel goed. In andere woorden: er zullen genoeg 360's verscheept worden zodat er iedereen er nog een voor de volle 400 euro kan kopen. Dan haalt MS meer geld uit de machine en dat zullen ze echt niet afslaan. Ik verwacht dat de tweede lading in december nog nét niet toereikend is voor iedereen, maar dat eind januari of begin februari iedereen die het wil, voorzien kan worden.
    Kennend??? Waaruit basseer je die comment?
    er zullen genoeg 360's verscheept worden zodat er iedereen er nog een voor de volle 400 euro kan kopen. Dan haalt MS meer geld uit de machine en dat zullen ze echt niet afslaan.
    Denk het niet, al die extra's kosten echt geen 100 dollar. Kosten voor die premium pakket vallen hoger uit dan de vraagprijs.

Slimmer is om core pakketen in de winkelschappen te leggen. Hiermee creeert men voor de consument een aantrekkelijker positie om meer spellen te kopen. En daarbij meer onderdelen, waarop ze dik gaan verdienen. Memory card en de hele heutemeteut zijn dan in de ogen van de consument aantrekkelijker.

Maarja eerst een constante levering van goederen waarborgen en dan pas overgaan op strategie. Anders kunnen de winkels pas wachten tot begin 2006 op walk-in customers.
  • Denk dat er een deel van waarheid in zit.

WAAR:
    Het is een marketingtruc van Microsoft om de hype en media-aandacht van de 360 te versterken. Doordat ze kunnen roepen dat ie uitverkocht is, halen ze de (onwetende) pers en raakt iedereen bekend met het fenomeen 360.

NIET WAAR:
    'Kan een hevig tekort komen'. Microsoft kennende zit dit wel goed. In andere woorden: er zullen genoeg 360's verscheept worden zodat er iedereen er nog een voor de volle 400 euro kan kopen. Dan haalt MS meer geld uit de machine en dat zullen ze echt niet afslaan. Ik verwacht dat de tweede lading in december nog nét niet toereikend is voor iedereen, maar dat eind januari of begin februari iedereen die het wil, voorzien kan worden.
  • sorry verkeerd gelezn
  • Ik ga er niet van uit dat het zo is, maar mocht het wel zo zijn dan is dit een zeer pijnlijk punt lijkt mij waardoor MS zware kritiek kan verwachten. Dit leidt echter niet alleen tot teleurstelling maar ook tot een vorm van "stoerheid" voor de consumenten die er wél eentje hebben waardoor een grotere hype ontstaat…
    dan gaan we straks weer meemaken dat, net als bij de PSP en NDS, de apparaten voor het 3-voudige van de winkelprijs van eigenaar verwisselen ;)
  • Alle signalen duiden daarop en nu weer met dit bericht.
    Verschillende personen kunnen het wel afschetsen als een marketing trucje, maar zo dramatisch(levering units) is niet te vergelijken met voorgaande gebeurtenissen(launches etc).

Je kan dan wel zeggen dat ze het door de wereldwijde launch niet anders kunnen regelen, maar dan vraag ik me af of zo'n wereldwijde launch wel goed is gepland.

Nee het is zeker geen marketingtruc, maar het feit dat er wordt gesuggereerd dat er pas een tweede lading in april 2006 komt is gewoon lachwekkend.

Microsoft zal wekelijks een levering naar diverse toko's maken die hun voorraad moeten aanspekken. Uiteraard zal het niet zo zijn dat je na een week wel gegarandeerd bent van een Xbox 360, maar het gegeven dat dit pas na vier maanden in het nieuwe jaar zal zijn is onzin. Ook belangrijk is de kerstperiode die eraan komt, Microsoft wil op de consument inspelen en ervoor zorgen dat rond de kerst hun nieuwe telg het belangrijkste cadeautje gaat worden. Dus dan "moeten" er Xbox 360 consoles verkrijgbaar zijn.
  • Oh en nog iets…. maybe zijn er wel genoeg pal xbox 360 gemaakt, want er is ook nog 1 verschil tussen pal en de amerikaanse, kan het zijn dat de pal systemen een adere fabriek hebben?
  • De 2de lading komt rond kerst….. dat wordt al weken lang aangegeven door Microsoft…..
  • Dit is echt ernstig nieuws, je hoort niet vaak negatieve info over de xbox…. hmmm maar 2e lading in April?? my ass, da geloof ik niet…. misschien bedoelen ze de 2e grote lading?? Ze zullen heus wel 2 keer in de maand nieuwe consoles naar de winkels brengen lijkt me hoor, anders staan die xboxen maar daar in het magazijn, kost alleen maar ruimte in beslag…
  • hahahah van mij mogen ze, ik ben toch niet van plan om de xbox 360 binnenkort te halen dus, maak ons maar ongeduldig microsoft, I don't give a fack
  • Achja mischien hoort het ook onder het marketingplan dat iedereen alsnog snel een xbox 360 gaat reserveren waar het nog kan … :)
  • @linkfire

Ja,dat is volgens mij ook lariekoek.
  • Zag het ook al op internet.
    2e lading in maart / april.

Het is niet te hopen voor diegene die hem niet heeft kunnen reserveren dat ze zo lang moeten wachten, maar ik denk dat er van dit verhaal niks klopt.

net zoals het verhaal dat sony een code in game stopte zodat je z eneit kon ruilen of op een andere ps3 kon spelen.
  • Zag het ook al op internet.
    2e lading in maart / april.

Het is niet te hopen voor diegene die hem niet heeft kunnen reserveren dat ze zo lang moeten wachten, maar ik denk dat er van dit verhaal niks klopt.
  • Inderdaad.

En ik zeg het maar alweer:

Wereldwijde launch was geen goed idee. MS had toch zelf aangegeven dat het achteraf ook niet zo verstandig was?
  • Dan kan je net zo goed wachten tot de Playstation 3 -_-' Voor de mensen die de eerste lading niet hebben gekregen dan.

Lekker slim van Microsoft.

Je gaat toch niet geloven dat "als" de Xbox 360 is uitverkocht dit jaar, dat er "pas" na vier maanden een nieuwe lading komt? :lol:
    Alle signalen duiden daarop en nu weer met dit bericht.
    Verschillende personen kunnen het wel afschetsen als een marketing trucje, maar zo dramatisch(levering units) is niet te vergelijken met voorgaande gebeurtenissen(launches etc).

Je kan dan wel zeggen dat ze het door de wereldwijde launch niet anders kunnen regelen, maar dan vraag ik me af of zo'n wereldwijde launch wel goed is gepland.
  • jammer voor hun krijg mijne toch wel dus dat boeit me eigenlijk niet!
  • Dat zou wel heel pijnlijk zijn maargoed dat zal toch niet gebeuren :]
  • Dan kan je net zo goed wachten tot de Playstation 3 -_-' Voor de mensen die de eerste lading niet hebben gekregen dan.

Je gaat toch niet geloven dat "als" de Xbox 360 is uitverkocht dit jaar, dat er "pas" na vier maanden een nieuwe lading komt? :lol:

inderdaad :O

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren