1. XBOX Summit 2005 maakt indruk op de Jappen.

Re: XBOX Summit 2005 maakt indruk op de Jappen.

ja vertel dat de slimme jongens bij micro maar ff

en da zijn ze misschien te laat want dan komen die andere 2 er al aan en zijn ze verloren in Japan
  • ja vertel dat de slimme jongens bij micro maar ff

en da zijn ze misschien te laat want dan komen die andere 2 er al aan en zijn ze verloren in Japan
  • Ze hadden beter niet voor een wereldweide launch moeten gaan en de 360 pas in Januari te launchen in Japan….. Die extra tijd is weer nodig voor de Japanse support.
  • MS brengt zelf niks nieuws uit, nooit gedaan, ze kope'n of kopiëren dingen die anderen hebben gemaakt, passen het wat aan en drukken het door de consument hun strot tot dat we er niet meer zonder kunnen.

Dit is wel erg kort door de bocht. Het klopt dat het merendeel van hun tech overgekocht is, maar je kan je ook afvragen waar die technologie nu zou staan als Microsoft het nooit had overgenomen…. Daarnaast zou zonder hun een groot gedeelte van de hardware wereld nu er totaal anders uit hebben gezien (of het positief of negatief is kan niemand wat over zeggen).

Oh begrijp me niet verkeerd, als ik in MS hun schoenen stond deed ik precies hetzelfde.
    Ik zeg alleen dat het hun manier van werken is, ik heb er zelf niks tegen.
    MS is één van de bedrijven die precies weet hoe ze de consument zover moeten krijgen hun producten te gebruiken.
    Dat zal met één groep minder snel gebeuren, maar MS zal ze wel krijgen. (weet ik zeker)

@Marcel: overnemen (kopen) van code (en dus ook pakketten) is de manier waarop bijna alle it bedrijven werken…
    |Het verschil is dat MS meer en 'betere' marketing heeft.

En trouwens, de spellen die vanuit Microsoft game studios zelf komen, zijn meestal wél goed tot uitstekend… (6)
  • MS brengt zelf niks nieuws uit, nooit gedaan, ze kope'n of kopiëren dingen die anderen hebben gemaakt, passen het wat aan en drukken het door de consument hun strot tot dat we er niet meer zonder kunnen.

Dit is wel erg kort door de bocht. Het klopt dat het merendeel van hun tech overgekocht is, maar je kan je ook afvragen waar die technologie nu zou staan als Microsoft het nooit had overgenomen…. Daarnaast zou zonder hun een groot gedeelte van de hardware wereld nu er totaal anders uit hebben gezien (of het positief of negatief is kan niemand wat over zeggen).

Oh begrijp me niet verkeerd, als ik in MS hun schoenen stond deed ik precies hetzelfde.
    Ik zeg alleen dat het hun manier van werken is, ik heb er zelf niks tegen.
    MS is één van de bedrijven die precies weet hoe ze de consument zover moeten krijgen hun producten te gebruiken.
    Dat zal met één groep minder snel gebeuren, maar MS zal ze wel krijgen. (weet ik zeker)
  • Ik vind het wel positief dat microsoft alles overkoopt. Hun hebben veel mensen en veel $ $ dat ze kunnen investeren in een uitvinding/ontwikkeling van een product. Wat een ander bedrijf niet had kunnen doen omdat ze bijv te weinig geld hadden. Ik vind het geod dat er grote roler's zijn in de computer industrie, kun je tenminste makkelijk je vertrouwen steken in een bedrijf waarvan je weet dat het een geodlopend bedrijf is.

• Microsoft is wel bekend maar meestal is dat niet echt positief…
  • Ik heb ooit een artikel gelezen (stamt uit 1999) van hoe nationalistisch Japan wel niet was, maar goed de media overdrijft ook eigenlijk veel dingen. Ik zie Microsoft niet 1,2,3 van hun Amerikaanse kut imago afkomen. Ze richten zich nog steeds het meest op Amerika.

Oh, als je kijkt naar hoeveel invloed de ultra-nationalisten hebben op de politiek, dan wel ja. Eigenlijk is het best beangstigend hoe al hun misdragingen in WOII grandioos worden verzwegen. Ik denk niet dat veel Japanners zich van enig kwaad bewust zijn wat betreft de oorlog, en dat is heel erg. Misschien zelfs wel schandelijk.

Japanners zijn, nadat ze zo zijn overlopen door Amerikanen net na WOII weer een stuk nationalistischer. Maar dat merk je voornamelijk is typisch nationale aangelegenheden, zoals feestdagen en sportwedstrijden. Wat betreft consumeren zijn ze net als ons, ze kopen dat wat hen het meeste lijkt. In veel gevallen is dat van eigen bodem, maar dat is niet de hoofdreden om bepaalde producten aan te schaffen.

Het speelt absoluut mee dat MS Amerikaans is in het veroveren van Japan. Maar je kunt het niet uitsluiten. Het zal ze aanzienlijk meer moeite kosten om het voor elkaar te krijgen, Japanners zijn inderdaad niet dol op Amerikanen. Maar nogmaals, dat zal voor hen geen reden zijn om een Amerikaans product wat superieur zou zijn aan dat van hun te laten liggen.

Nu nog maar eens kijken of de 360 echt de zaken beter voor elkaar krijgt.
  • Ik heb ooit een artikel gelezen (stamt uit 1999) van hoe nationalistisch Japan wel niet was, maar goed de media overdrijft ook eigenlijk veel dingen. Ik zie Microsoft niet 1,2,3 van hun Amerikaanse kut imago afkomen. Ze richten zich nog steeds het meest op Amerika.
  • @Mystikvm

Mooi gezegd.
  • @Dragmire

Het gaat niet om dat het Japans is maar om de naamsbekendheid.
    Wie kent nou geen Sony?????
    Hetzelfde is met de IPOD.
    De IPOD in Japan verkootp daar goed omdat het een goeie uitstraling heeft..
    Daar draait het om allemaal.

Misschien moet je wat meer lezen over de Jappen. Japaners willen gewoon Japanse producten, en geen Amerikaanse of Europese producten. En denk je nou zelf dat Microsoft van de klote saaie Amerikaanse imago afkomt?

EDIT ik had het niet alleen maar over electronische producten, maar ook over speelgoed, meubels, auto's etc

Ik raad jou ook eens aan wat meer over Japan te lezen :) Je argumenten zijn waar, maar op verkeerde dingen gebaseerd.

Speelgoed: Ja, ze hebben Bandai. Laten alsnog alles in China maken, en daar hebben wij ons speelgoed ook vandaan. Not much of a difference there.

Meubels: Ik ken geen Japanse meubelmakers. Ik ken ook geen Amerikaanse. Als ze er al zijn dan maken zo hooguit alleen tafels of stoelen, en niks meer. In Japan kopen ze ook IKEA of een equivalent daarvan.

Auto's: Wij rijden ook niet in Cadillac's, Chevies of Dodge. Doen we dat omdat we zonodig Europese bakken moeten kopen? Nee, want hier rijden ook zat Nissans. We doen dat omdat voor onze maatstaven Amerikaanse wagens onpraktisch zijn. Groot, lomp, duur in gebruik. Daarom kopen wij kleiner.

In Japan hebben ze dezelfde maatstaven. Amerikaanse wagens zijn te duur, ze kopen die dingen niet alleen vanwege het feit dat het Amerikaans is. Waarom dan geen Volkswagen? Antwoord: Ze hebben Nissan en hadden een protectionistische markt. Een Volkswagen aanschaffen in Japan is onbetaalbaar, en als je al een Toyota of een Nissan kunt kopen voor minder, waarom dan een duurdere Europese bak?

Ze zijn niet zo boneheaded nationalistisch dat ze alles afwijzen wat niet Japans is, dat is onzin. Ze zullen, wanneer ze een keus kunnen maken uit twee min of meer gelijke producten vaker kiezen voor eigen makelij, maar dat zouden wij ook doen in dezelfde situatie. Ook telt ervaring mee. Op het gebied van consoles hebben ze ruime en prettige ervaring met Nintendo en Sony, beiden bedienen hen ook nog eens op hun wenken. Waarom dan nodeloos overstappen naar MS?

Dat is minder nationalisme dan jij het doet overkomen.
  • @Dragmire

Het gaat niet om dat het Japans is maar om de naamsbekendheid.
    Wie kent nou geen Sony?????
    Hetzelfde is met de IPOD.
    De IPOD in Japan verkootp daar goed omdat het een goeie uitstraling heeft..
    Daar draait het om allemaal.

Misschien moet je wat meer lezen over de Jappen. Japaners willen gewoon Japanse producten, en geen Amerikaanse of Europese producten. En denk je nou zelf dat Microsoft van de klote saaie Amerikaanse imago afkomt?

EDIT ik had het niet alleen maar over electronische producten, maar ook over speelgoed, meubels, auto's etc
  • als de echte FF-reeks en de dragon quest reeks naar xbox360 komen, dan zal dat ding wel verkopen!
    (maar dat zal niet het geval zijn)

uhm er is gehint naar multiplatform staat nog wel ergens op de frontpage

en Kiyoshi

om succesvol te zijn moet het wel aanslaan
    en als de xbox 360 al niet zo best gaat verkopen daar
    dan slaat het ook nooit aan tenminste daar niet
    De echte FF en dragon quest zal nooit multiplatform gaan….
    (behalve FF11 dan, maar ik bekijk FF11 niet als een echte FF, ook al is het een echte…)
  • ook goed ze kopen de naam Playstation dus niet sony

ik vraag mij af wat er gaat gebeuren als nintendo hun volgende console
    de Famicom 3 ( Nintendo enterainment system 3) gaat noemen

want iedere japanner kent die naam
  • op die gigantische doos van de xbox staat in dikke koeieletters MICROSOFT

zelfs de japanners kunnen dat niet gemist hebben

Toch is dat niet de naam waarmee de mensen die zwarte doos associeren. Lang leve marktonderzoek.
  • op die gigantische doos van de xbox staat in dikke koeieletters MICROSOFT

zelfs de japanners kunnen dat niet gemist hebben
  • Microsoft is het nr 1 bekenste bedrijf ter wereld :)
    Microsoft zou als ze willen alle markten binnen kunnen spelen.
    de Gaming wereld wordt het volgende slachtoffer.
  • naam bekendheid my ass

is microsoft niet bekend dan :S

De console heet niet Microsoft.
  • naam bekendheid my ass

is microsoft niet bekend dan :S
  • Het is weinig ja. Ze hebben zelf toegegeven dat er terkorten zullen zijn. Maar jullie doen net of het bij die 1,6 miljoen blijft. Productie stopt niet hoor :P Enne deze cijfers komen van Forbes, niet van Microsoft zelf. Kan ook meer zijn.

En dan te bedenken dat Microsoft 1 miljard mensen wil bereiken met de Xbox 360 (toch?).

Bereiken is het juiste woord ja. Dit sloeg geloof ik op het aantal mensen dat ooit in hun leven in aanraking komt met de Xbox360. Al is het bij wijze van 5 min spelen op een demo pod. Dat lukt ze wel hoor. Wie kan ze tegenspreken, zoiets valt niet te tellen :P

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren