1. XBOX360 shader beter dan ps3 3.0shader?

Re: XBOX360 shader beter dan ps3 3.0shader?

worden die spellen ook niet automatisch met een nvidia kaart ofsow gemaakt??
Komt er toch zelf bij te staan als je zon spel opstart.
(ik moet dringend onder typ les) ^_^'

Neej dat komt er niet bij te staan als je hem start, bij de demo was dat wel zo ;) . Maar ati hoort zich aantepassen, zoals HL2 die was ook voor ATI gemaakt terwijl hij met nvidia ook geweldig liep zonder problemen. Dat is in het omgekeerde geval niet zoo met spellen van nvidia en je hebtn kaart van ATI dan krijg je problemen.
  • tja, ati heeft voor de revo in elk geval meer ontwikkelingstijd voor hun kaart
  • ow ati werkt toch ook aan de kaaart van de revolution?
    Toch nog eeen voordeel.

Maar heeft nintendo ook zoveel geld om uit tegeven aan ontwikkeling, we weten nog niet eens wat voorn type kaart in de revo zit. Dus trek nog geen conclusies.
  • tja, hij heeft rechtstreeks blu ray… logsich dat ie duurder wordt
  • http://www.gamespot.com/news/2005/06/22 ... tml?page=1

Spreekt voor zich thnx : "Perfect | concept " ^_^' voor het niews :)
  • als de ps3 duur word dan eis ik toch ook dat hij beter word dan 360 en ik weet wel zeker dat hij dat word.
  • whatever, achteraf zal toch iedereen zien welke de krachtigste wordt.. en dat ze allen hetzelfde zullen zijn qua kracht is bullshit
  • ow ati werkt toch ook aan de kaaart van de revolution?
    Toch nog eeen voordeel.
  • Heb jij het artikel wel gelezen? X360 maakt niet eens gebruik van de 4.0 shader technologie. En waarom betrek je de Ps3 erbij? Er staat nergens dat de Ps3 minder krachtig wordt… En er staat nergens dat de Ps3 gebruik maakt van de shader 3.0 technologie.

Carmack geeft voorkeur aan X360 omdat die meer een PC architecture heeft. En Carmack is juist een PC developer…hij vindt dat blijkbaar makkelijker

Doom 3 engine is goed, maar Unreal 3 engine is veel beter en meer geavenceerd. En we weten allemaal op welke platform de U3 engine het beste liep…

is verteld in interview met G4, Dat ps3 gebruik maakt van shader 3.0

Eigenlijk hoeft de PS3 dus niet zogoed te zijn als Sony beweerd.
    Als je dit allemaal zo leest zal er denk ik grafisch niet veel verschil komen….. Volgens mij probeert SOny ons te laten geloven dat de PS3 10 x beter wordt……

Maar ik heb zelf gewoon een gevoel dat die XBOX 360 kaart beter is dan menig mens verwacht….. mede doordat ATI er hard aan gewerkt heeft.
    En mede door een simpelle techniek. Doordat Developers grafisch niet veel problemen zullen krijgen…. is dit goed voor een stabiele console.
  • @Unkown

Op welke dan????
    Je gaat toch niet zegge PS3???

Bingo.

Waar stata het dan dat ie beter liep op de PS3???

Mij maakt het ook niet uit hoor…. zolang de hij goede games produceerd voor de XBOX 360 … ben ik er blij mee.

Maar wel leuk om te weten dat de XBOX 360 kaart eigenlijk een hele goeie kaart is….. Zitten allemaal van die high-tech dingen in enzo….
    Is toch lekkr als XBOX 360 het basisplatform kan worden voor verdere development.

Yep, X360 wordt een grafische monster, dat staat al vast. Maar de Ps3 zal qua power toch superieur gaan worden.

Carmack gaat niet voor de X360 vanwege de power, maar meer vanwegen het gemak. Zijn games zullen makkelijker op de X360 ontwikkeld kunnen worden.

En over Epic… Epic had zelf aangegeven dat ze een U3 engine demo van de Ps3 binnen 2 maanden op 60fps hebben kunnen laten lopen. Diezelfde demo liep op minder dan 30fps op de X360 en ze waren er ook nog eens langer ermee bezig geweest…
  • Heb jij het artikel wel gelezen? X360 maakt niet eens gebruik van de 4.0 shader technologie. En waarom betrek je de Ps3 erbij? Er staat nergens dat de Ps3 minder krachtig wordt… En er staat nergens dat de Ps3 gebruik maakt van de shader 3.0 technologie.

Carmack geeft voorkeur aan X360 omdat die meer een PC architecture heeft. En Carmack is juist een PC developer…hij vindt dat blijkbaar makkelijker

Doom 3 engine is goed, maar Unreal 3 engine is veel beter en meer geavenceerd. En we weten allemaal op welke platform de U3 engine het beste liep…

is verteld in interview met G4, Dat ps3 gebruik maakt van shader 3.0
  • @Unkown

Op welke dan????

Bingo.

Waar stata het dan dat ie beter liep op de PS3???

Mij maakt het ook niet uit hoor…. zolang de hij goede games produceerd voor de XBOX 360 … ben ik er blij mee.

Maar wel leuk om te weten dat de XBOX 360 kaart eigenlijk een hele goeie kaart is….. Zitten allemaal van die high-tech dingen in enzo….
    Is toch lekkr als XBOX 360 het basisplatform kan worden voor verdere development.
  • Blurr zit op vrijwel iedere nextgen(doffer maken waardoor scherpe randjes verdwijnen, en alles mooi vloeiend lijkt) Van die shader staak ook van te kijken. Ik heb een ATI x800xt PE kaart ik sta niet te springen alsk weer problemen heb met catylist (omdat bf2 weers loopt te boelen) En aan gezien sommige spellen beter lopen met nvidia (spellen die ervoor gemaakt zijn). Maar dat ATI met een "betere"shader zou komen dan Nvidia, de vader van de shaders models. Hak niet verwacht.
  • @Unkown

Op welke dan????

• @Death Jr

Ik dacht zelf ook te weten dat de PS3 kaart meer power bezit…. en de XBOX 360 kaart meer snufjes heeft om met minder power MEER te doen. De XBOX 360 kaart gebruikt het zogehete ''Blur Effect''. Dat is ook weer iets wat alleen de XBOX 360 kan.
    Maar dat de XBOX 360 betere Shaders zal gebruiken….. zou ik zelf niet weten.
  • cool !
  • Carmack heeft het vooral over 'graphics development', wat doet vermoeden dat hij in de gpu van de Xbox 360 de opvolger van huidige grafische kaarten voor pc's ziet. De videoprocessor in de Xbox 360 beschikt wel niet over volledige Shader Model 4.0-ondersteuning, maar ondersteunt wel meer mogelijkheden dan in de Shader 3.0-specificaties opgenomen zijn en maakt bovendien gebruik van een unified shader architecture. Deze laatste technologie opent deuren naar een nieuwe benadering van vertex en pixel shaders. Zowel ATi als nVidia hebben aangegeven een soortgelijke architectuur voor het pc-platform te willen lanceren.

Lees hele artikel:

http://www.tweakers.net/nieuws/38592

Als dit zo is kan het zijn dat de graphics beter worden op de xbox360 dan ps3. door de betere shader terwijl de 3.0 op de ps3 zit, en die toch gebruik maakt van nvidia, die de 3.0 shader introduceerd en blijkbaar niet voor de betere shader gaat.
    xbox360 = Direct3D
    ps3= OpenGl
    bijde heeft zn voordelen.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren