1. Mergen multiplatform games xbox 360-PS3

Re: Mergen multiplatform games xbox 360-PS3

IG heeft duidelijk de keuze gemaakt om de secties op de Fp te diferentiëren en als logisch gevolg volgt het forum dit.
Maar dat is zo'n 6 jaar geleden besloten. Internet evolueert snel enzo, misschien eens tijd om het te heroverwegen.
Hele forum voelt een beetje pre-historisch aan
Uit een ander topic:
We voegen geen nieuwe functies aan deze versie van InsideGamer meer toe.

De nieuwe versie van IG komt er dit jaar aan en zal zo'n functie bevatten!

IG hoopt voor de E3 2011 v4 te releasen en daarmee zullen ook op het forum een aantal dingen veranderen.
  • IG heeft duidelijk de keuze gemaakt om de secties op de Fp te diferentiëren en als logisch gevolg volgt het forum dit.
    Maar dat is zo'n 6 jaar geleden besloten. Internet evolueert snel enzo, misschien eens tijd om het te heroverwegen.
    Uit een ander topic:
    We voegen geen nieuwe functies aan deze versie van InsideGamer meer toe.

De nieuwe versie van IG komt er dit jaar aan en zal zo'n functie bevatten!

IG hoopt voor de E3 2011 v4 te releasen en daarmee zullen ook op het forum een aantal dingen veranderen.
  • IG heeft duidelijk de keuze gemaakt om de secties op de Fp te diferentiëren en als logisch gevolg volgt het forum dit.
  • Klinkt goed, maar het heeft voor en nadelen… Vooral met het oog op de moderators en het onderhoud van het forum. Je gooit in principe alle gamers bij elkaar… Er zijn een aantal gamers die daar niet (vriendelijk) mee om kunnen gaan.

Ikzelf zou het tof vinden, striktere ban regels zijn daarentegen dan wel een must!
  • In feite is dit gewoon een systeem zoals op Neogaf of rllmukforum en dat werkt prima. Fanboyisme in multiplatform topics liggen daar erg, erg laag en als het al voorkomt wordt het direct bestraft met een ban van hier tot Tokio. Heb het wel gemerkt toen ik veel op GAF postte ten tijde van Dead Rising 2's release: iedereen helpt elkaar door de game heen en vraagt zelfs op normale wijze hoe een PC/360/PS3 versie loopt. Het enige wat wel gebeurde is dat er wat mensen morren dat een Case Zero/Case West alleen speelbaar was op de 360, maar dat was eerder gericht aan Capcom dan aan 360 eigenaren.

Ik adviseer dan ook ten zeerste aan de IG crew dat ze multplatform titels bij elkaar zetten en dat platform exclusives altijd nog gewoon in een platform specifiek forum geplaatst kunnen worden.

En het is wat anderen zeggen: willen mensen niet meewerken? Dan moet je gewoon zeggen: tot hier en niet verder. Zo'n Ldawg is daar een shining example van.

Voor sommige games is wel iets te zeggen voor een multiplatform topic, maar je maakt het te complex om onderscheid te maken. Als je elke game in zijn eigen fora zet is hier gewoon geen enkele discussie over. Als je merkt dat het X360 CoD topic een beetje rustig is kun je toch ook gerust zelf verder gaan in het PS3 topic?
    Uiteindelijk geef je met die laatste comment ook een vreemd signaal: samenvoegen kan wellicht complex zijn, maar mocht een ander forum niet druk bezocht zijn dan kun je net zo goed naar een ander kijken toch?

Vind ik wat tegenstrijdig. Je geeft nu met deze opmerking precies aan dat een samengevoegd forum eigenlijk best wel nuttig is.
  • Kunnen de fora niet blijven bestaan, maar topics 'gelinkt'? Als ik dan in het 360 forum op Call of Duty klik kom ik in hetzelfde topic als wanneer ik dit in het ps3 forum doe.
    Vervolgens een striks beleid op fanboys (1x & 2x vervelend=waarschuwing, 3x = ban), en het wordt denk ik een stuk gezelliger.

PC zou ook samenkunnen met de rest (dus ook doorverwijzen). Zo blijven hardwarespecifieke zaken in het pc forum (uitgezonderd vragen die direct betrekking hebben op een game), maar worden ze wel actiever.
    Daarnaast voorkomt het dat je 3 topics afmoet voor wat info. Zo moet ik nu altijd kijken in zowel het pc, ps3 en 360 topic over skyrim, met dubbele info (kost een boel tijd om dat door te ploegen) tot gevolg.

In het kort: topics samenvoegen en een strikt (ban)beleid tegen fanboys :)
  • Wat Koekie zegt, ik quote even mijn post uit een gesloten topic hieronder:

Daarbij viel me gisteren op dat ook het Handheld sub-gedeelte nu wel erg groot begint te worden, terwijl de fora voor DS en PSP niet bepaald druk zijn in vergelijking met andere fora. Waarom geen algemene topics voor fabrikanten, met enkel de subdivisie handheld/home console.

Dus onder handheld gaming enkel nog Mobile Gaming, Nintendo Gaming en Sony Gaming fora, bij mobile gaming werkt dat prima met Hashtags voor het topic met de systeemnaam om te differentiëren.
  • Ik ben altijd al tegen het idee geweest van een forum voor elk stukje hardware, nu zijn er bv 5 forums voor portable gaming. Iets wat al niet uitmuntend groot is in Nederland, en dan ook nog eens 5x opgeknipt?!

Doe dan de PSP1 en PSP2 bij elkaar en de NDS en 3DS bij elkaar als eerste stap.

Gaming Algemeen is ook zo'n forum. Vrij lastig iets…. als straks Fifa 12 uitkomt krijg je nu een topic in:

PS2
    PS3
    Xbox360
    Wii
    Mobile
    NDS
    PSP
    3DS
    NGP
    PC

Terwijl daarvoor juist gaming-algemeen zo geschikt zou zijn. 10 losse topics is minder overzichtelijk en funky dan 1 topic waar alle fifa 12 spelers straks terecht kunnen.
  • Daar ligt het gevoelige punt van de gehele kwestie. Welke games wel of niet, dat heeft volgens mij vooral met feeling te maken. Call of Duty en Battlefield games zou ik sowieso apart houden. Het probleem is dat bij CoD veel mensen afspraken maak en platform specifieke zaken bespreken. Natuurlijk zou het nog steeds mogelijk zijn om deze games ook in één topic te mergen, lijkt me gewoon minder optimaal. Maar het afwegen van welke game niet en welke game wel in een gezamenlijk topic zou inderdaad moeilijk objectief te houden zijn. De mods van IG zijn toch getalenteerd genoeg om dit af te wegen. Het is niet dat het MOET veranderen, gewoon even een rondvraag.
  • Ik vind het onderscheid maken tussen games geen goed idee. Waneer verdiend een game zijn eigen topic in het X360 Forum? Als er 10+ pagina's zijn? Of bij 20+ pagina's? Als er 500.000+ games verkocht zijn? En wat als er van een multiplatform game opeens consolegebonden DLC uitkomt? Of als een onpopulaire X360 game wel een harde kern heeft die eigenlijk een eigen topic verdiend?

Voor sommige games is wel iets te zeggen voor een multiplatform topic, maar je maakt het te complex om onderscheid te maken. Als je elke game in zijn eigen fora zet is hier gewoon geen enkele discussie over. Als je merkt dat het X360 CoD topic een beetje rustig is kun je toch ook gerust zelf verder gaan in het PS3 topic?
  • Dat gaat dus wel gebeuren. Want ook nu kun jij je niet inhouden om zulke opmerkingen te maken. Dus wanneer er multiplatform topics komen zul jij (en een hoop andere) je ook niet in kunnen houden om zulke opmerkingen te gaan maken.
  • Ik ben even heel eerlijk tegen je Ldawg. Het zijn wel mensen zoals jij die ervoor zorgen dat dit er nu nog niet is. Dergelijke triviale zaken boeien anderen geen enkele flikker. Als ik de game op de PS3 speel dan kan het me verder aan de reet roesten dat het lijntje linksboven op screen 360 iets minder kartelig is dan op screen ps3.

En zeg nu niet "ik zeg dit maar voor de grap hoor," want er zijn talloze van dit soort uitspraken van je te vinden.

Gisteren nog over ME2 meen ik mij te herinneren.
    Daarom zeg ik ook dat ik het mergen goed vind. De graphics zijn dan wel anders (lees: beter op de 360) maar dat is toch niet iets wat je in zo'n topic gaat bespreken. Gaat toch vaak over de gameplay
  • Ik vindt het op zich wel een goed idee, zeker gezien de 360 en PS3 multiplatformtitels kwalitatief en qua inhoud erg vergelijkbaar zijn. Voor het maken van online afspraken heb je het online meeting forum en je kunt de 360 en PS3 subforums aanhouden voor exclusives, nieuws en technisch geneuzel.

Ik denk alleen wel dat het erg uitkijken wordt voor uitspattingen van onredelijke fanboys. Maar goed, dat heb je nu ook, het concentreerd zich dan waarschijnlijk alleen maar meer op één plek dus zou het goed te modereren kunnen zijn…

Waar op zich ook wel een gevaar in zit, is als er games zijn met exclusieve content. Bespreek je die content dan wel gewoon in het topic of moet je dan uitwijken naar het consolespecifieke subforum?
  • Ik ben even heel eerlijk tegen je Ldawg. Het zijn wel mensen zoals jij die ervoor zorgen dat dit er nu nog niet is. Dergelijke triviale zaken boeien anderen geen enkele flikker. Als ik de game op de PS3 speel dan kan het me verder aan de reet roesten dat het lijntje linksboven op screen 360 iets minder kartelig is dan op screen ps3.

En zeg nu niet "ik zeg dit maar voor de grap hoor," want er zijn talloze van dit soort uitspraken van je te vinden.

Gisteren nog over ME2 meen ik mij te herinneren.
  • Topics van 360 games zijn van hoger niveau. Maar de games zijn grotendeels gelijk.
    [size=0]Graphics op de 360 zijn wel beter[/size]
    Ik stem voor :]
  • Het Xbox 360 forum is langzaamaan aan het doodbloeden, omdat de PS3 bij de IG forumleden zwaar aan populariteit gewonnen heeft. Er is minder volk dat nog post op het 360 forum en minder gekende games krijgen nauwelijks tot geen posts. Zou het dan niet beter zijn om voor games als Castlevania, Need for Speed, Enslaved, Batman, Dead Space 2, Homefront… één topic aan te maken in plaats van verschillende topics. Eventueel zouden ook PC multiplatform games hierbij mogen komen, aangezien daar nog minder gepost wordt.

Games die wel zeer populair zijn als Call of Duty zou ik wel hun eigen topic laten behouden. Ik laat hier maar een ballonnetje op, al meerdere leden hebben dit soort suggesties reeds laten vallen.

Andere mogelijkheden:
    Eén groot console forum is natuurlijk ook mogelijk. PC forum blijft misschien best op zichzelf aangezien daar vaak hardware kwesties en technische vragen voorkomen.
    Een forum voor exclusives dat PC, 360 en PS3 exclusives omvat en een forum voor multiplatform games.
    Wat vinden jullie de beste oplossing toekomstig gezien?
  • Het kost misschien wat initieel werk van de moderators om fanboyism te bestrijden. Maar eerlijk gezegd verwonderd me dat dat nu nog niet gebeurd.

Daarentegen wegen de voordelen m.i. behoorlijk op tegen de nadelen. Actievere topics maken het forum interessanter. En zoveel exclusives zijn er nu ook weer niet. Het hokjesdenken per console is eigenlijk behoorlijk achterhaalt.
  • Het zou voor sommige wat kleinere games wel erg ideaal zijn. Bijvoorbeeld voor Dragon Age Origins poste ik in alle drie te topics, dat is toch een beetje onzinnig.
  • Laten we de fanboys maar roamen in hun eigen district, dan hebben we dat gezeur ook niet. Hoewel ik je punt wel zie, aangezien mulitplatform titels nagenoeg identiek zijn het twee topic voor dezelfde game hebben is misschien wat overbodig… Als we alle fanboys kicken, ben ik voor :D
  • Inmiddels zijn alle consolewars weer zodanig afgezwakt dat het weinig meer voorkomt. Een paar vrij unieke gevallen uitgezonderd.

Gewoon wat strikter modereren. Ik zie het probleem niet na vijf jaar xbox 360.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren