1. Forum
  2. 10 jaar na 9/11, waar was jij?

Re: 10 jaar na 9/11, waar was jij?

Ik zat in groep 5 :]
  • Ik zat in groep 5 :]
  • juf Edith
    Was she hot?
  • ''Ze riepen al wahaha ze op Pim geschoten''

:')
  • Ik kwam terug van school. Zat in het eerste. Mijn vader had net ATV en had de tv aanstaan.
  • Ik was 8 en speelde bij een vriendje. Iemand vertelde ons dat er twee vliegtuigen in een toren in Amerika waren gevlogen. Boeide me geen flikker, er gingen wel meer mensen dood in de wereld.

• Is dat wel pedagogisch verantwoord? Met kleine kinderen kijken hoe een vliegtuig een toren invliegt en hoe beide torens vervolgens instorten… en wie weet wat er allemaal nog had kunnen gebeuren?!
  • Er is nooit een goede reden voor een dergelijke aanslag…

Aan de andere kant is er ook nooit een goede reden voor oorlog, ook niet een terroristische aanslag.

Volgens hem had hij een hele goeie reden voor. Dat moet men ook zien.
    Mij gaat om dat vele denken dat zomaar een hol bewoner aanslag pleegd in new york puur omdat zogenaamd islam dat goedkeurt. Aanslag was niet gepleegd vanwege islam. Aanslag is gepleegd omdat Amerika en Israel zichzelf als een dolle hond gedraagd. Wat Binladen heeft gedaan is niet goed maar wat Amerika heeft gedaan en nog steeds doet is ook niet goed. Objectief zijn is lastig tegenwoordig.

Dat een idioot iets een goede reden vind, maakt het nog geen goede reden :lol:
  • Ik zou 9/11 altijd erger vinden dan de Tsunami. Het één is bewust bedacht door een mens. Het andere is gewoon een grote pot bad luck.
  • Wat een gezeik over wat er erger is. Het is allebei verschrikkelijk, wat betreft het aantal doden is de tsunami veel erger, maar je kan niet ontkennen dat de impact van 9/11 op de wereld velen malen groter is dan welke natuurramp dan ook. En wellicht is dat wel omdat het veroorzaakt is door de mens. Het besef dat mensen zoiets elkaar aan kunnen en willen doen. De natuur heb je toch geen invloed op.

Maar we kunnen best wel weer een beetje ontopic.
  • 10 jaar na 9/11, waar was jij?
  • Ik was op mijn werk, net een nieuwe baan. Mijn toenmalige vriendin lag ziek thuis en belde zwaar overstuur op toen het eerste vliegtuig zich in de toren had geboord. Maatje van me zat toen in de States, was een paar dagen geleden daarvoor nog in NY geweest en zat een paar dagen vast in LA, omdat er geen vliegtuigen meer vlogen
  • thuis alles aan het volgen!
  • Herinner me ineens dat ik destijds in paint een tekening had gemaakt van de wereld, met dus die 2 torens in de fik. Eigenlijk geen idee meer waarom ik dat maakte, ik was 10 dus tja :P
  • Weet ik veel, ik was 6
  • Station1 all aboard the crazy train
  • Amerika kennende zullen ze alles eraan doen om z'n vliegtuig te stoppen; neerschieten dus…
  • dubbel…..
  • … was het niet zo dat bij de Twin Towers de zwarte doos gesmolten was, maar ze wel een paspoort van een van de terroristen vonden?

*insert conspiracy tune here* :P
  • Was de blackbox van United 93 niet gevonden die liet weten dat de mensen van het vliegtuig de terroristen stopten waardoor het neerstortte?

Je ne sais pas.

(overigens, unrelated maar iets wat ik totaal niet begrijp: waarom worden de gegevens van een blackbox niet direct doorgeseind naar de verkeerstoren - waar ze bv digitaal een paar weken worden opgeslagen. Dit is technisch mogelijk en bespaart een zoektocht als een vliegtuig is neergestort, non?)

Dat doorzenden gebeurt ook maar de blackbox fungeert tevens als zender waarmee een vliegtuig teruggevonden kan worden. Tevens is het natuurlijk een backup. Wanneer er iets fout gaat in een vliegtuig kan het zijn dat data niet meer doorgeseind wordt en weet men dus in eerste instantie niet wat er gebeurt is. De blackbox is echter zo vormgegeven dat die praktisch alles overleeft en er dus bijna altijd zekerheid is wat er eigenlijk verkeerd is gegaan bij een ongeval.
  • Was de blackbox van United 93 niet gevonden die liet weten dat de mensen van het vliegtuig de terroristen stopten waardoor het neerstortte?

Je ne sais pas.

(overigens, unrelated maar iets wat ik totaal niet begrijp: waarom worden de gegevens van een blackbox niet direct doorgeseind naar de verkeerstoren - waar ze bv digitaal een paar weken worden opgeslagen. Dit is technisch mogelijk en bespaart een zoektocht als een vliegtuig is neergestort, non?)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren