1. Forum
  2. De IGF PS2011 Exit Poll

Re: De IGF PS2011 Exit Poll

De Morgen is dat de Telegraaf van Belgie ofzo?
  • De Morgen is dat de Telegraaf van Belgie ofzo?
  • Zoals het er nu uitziet dus krap aan geen meerderheid in de eerste kamer voor het kabinet. Maar echt problematisch zal dat niet gaan worden lijkt me. Ik verwacht dat flink wat voorstellen wel de goedkeuring van of de SGP, of de 50+ partij kunnen verdragen.

Sta je daar als Emile Roemer of Job Cohen een beetje populair te feesten terwijl je partij het gewoon minder heeft gedaan dan vier jaar geleden. In de hoop dat de kabinetsvoorstellen nu makkelijk afgeschoten kunnen worden door de oppositie.. Helaasch..

Misschien de volgende keer je eigen standpunten eens uitdragen in plaats van je alleen maar te focussen op de PVV jongens. Alhoewel, jongens? Roemer en zijn SP willen niet eens verantwoordelijkheid dragen. Die zitten alleen maar een beetje te roepen vanuit de oppositie hoe het niet moet. Nee, dat is een lekkere sleutelrol joh. Lekker makkelijk.
  • Toch nog spannender dan het in het begin van de avond leek. Nu maar hopen dat het over een meederheid wordt voor de drie partijen of een minderheid zelfs met de SGP, want dat die laatste partij een sleutelrol zou kunnen vervullen is natuurlijk een grove schande.
    Dat de pvv nog een grotere sleutelrol speelt is een schande.
  • Toch nog spannender dan het in het begin van de avond leek. Nu maar hopen dat het over een meederheid wordt voor de drie partijen of een minderheid zelfs met de SGP, want dat die laatste partij een sleutelrol zou kunnen vervullen is natuurlijk een grove schande.
  • Het gaat er om hangen die uitslag…
  • Als dat globaler kon, dus een partij voor provinciale belangen voor regio's als Friesland, Groningen, achterhoek en Limburg in de nationale politiek, zou er vast behoorlijk wat animo voor zijn.
    Er is de partij voor het noorden, maar die provincies liggen uiteraard tegen elkaar aan. Ik kan me voorstellen dat het lastiger is om in een dergelijke partij Gelderland en Limburg er in te betrekken.
  • Hail @ the fact I went voting SP :]
  • Volgens mij zijn die mensen 50/50 verdeeld over het PVV en SP electoraat.
  • :lol:

Ik kan best begrijpen dat mensen niet weten op wie te stemmen, maar ik ben zo benieuwd of die mensen overwegend links of juist rechts zijn ingesteld (mensen die nu zeggen ''ik stem niet want niemand luistert'')
  • Ik zie nog al eens mensen zeggen dat alles "corrupte shit" is en dat "diegen waarop je stemt toch niet naar je luisteren" . Kennelijk is de enige oplossing voor alle problemen in ons land, niet stemmen, dat ik daar niet op gekomen ben.
  • Als dat globaler kon, dus een partij voor provinciale belangen voor regio's als Friesland, Groningen, achterhoek en Limburg in de nationale politiek, zou er vast behoorlijk wat animo voor zijn.
  • friese nationale partij? we moeten straks allemaal fries op school leren?!
    Ja, wij dwingen jullie om in Utrecht Fries te leren ^_^

De republiek der Friesland en andere lage landen!
    Ja, wij dwingen jullie om in Utrecht Fries te leren ^_^
  • Heb op een provinciale partij gestemd, namelijk de FNP: Friese Nationale Partij. Had van mij echter nog wel een tikkeltje meer nationaal gemogen.

De PVV had zijn punten voor Friesland niet eens bekend gemaakt. Lekkere boodschap draag je dan uit denk ik dan… Maar ja, met die idioten in die partij voorzie ik toch geen goede toekomst. Ik ben het aardig eens met hun landelijke punten, maar dan moet de boel ook nog uitgevoerd worden.
  • Vind het wel een beetje zielig dat De Morgen meteen in de slachtoffersrol duikt door bv. ook de passage 'wij domme Belgen'. Beetje makkelijk, als je shit gaat verzinnen kan ik ook zoiets schrijven.

Ben absoluut geen voorstander van het Nederlands kabinet zoals het er nu is, maar die toestanden in België zijn al helemaal om te janken.
  • De Morgen, altijd mooie stukken in die krant.

Ken je die mop over die meederheid in de Eerste kamer die verloren zou worden door het CDA?

Nee?

Geeft niet, de helft van de PVV kiezers was 'm ook vergeten.
  • Ai, de term "Belgische toestanden" valt niet bepaald goed :D
  • wat ben ik blij dat ik niet in België woon zeg :P

edit: oh wacht, dit is geen slowchat ^^D

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren