1. Forum
  2. Downloadsnelheid steekt bij 600kb/s

Re: Downloadsnelheid steekt bij 600kb/s

Als je Ziggo hebt maakt het niet uit hoever je van de centrale zit, want Kabel heb je altijd dezelfde signaal sterkte. Bij ADSL is dat anders.

En als Ziggo je snelheid van jou pakket verhoogd kan makkelijk. Ik haal hier een 9,6 mb.
  • Als je Ziggo hebt maakt het niet uit hoever je van de centrale zit, want Kabel heb je altijd dezelfde signaal sterkte. Bij ADSL is dat anders.

En als Ziggo je snelheid van jou pakket verhoogd kan makkelijk. Ik haal hier een 9,6 mb.
  • Wij hebben Ziggo, die verbingdingpaketten gaan omhoog, die basispaketten. Je krijgt dan meet Mb, dus gaat die 600 ook omhoog?
  • Ligt aan hoever je van de centrale afzit en wat voor abonnement je hebt. Ik zit net in de buitenste ring van de centrale hier bijv. en ik kan maar max 600kb/s halen (5mbit ong), terwijl ons abonnement daar een tijdje boven lag (nu veranderd ofc). Je eigenlijke netwerkverbinding van 100mbps is van je router iirc, dat is gewoon de maximale capaciteit (wat je bijvoorbeeld over het netwerk thuis maximaal kunt behalen).

Je kunt KPN of w/e bellen en ze een verbindingstest laten lopen voor een dag ofzo, dan weet je precies hoe de situatie in elkaar steekt.
  • Als jij een 5 Mbits verbinding hebt, is 600 Kbytes/sec een normale download snelheid. Het verschil zit hem puur in de term bit en byte. Of je dan glasvezel of iets anders hebt veranderd daar niets aan.

Zelf vind ik het ook best verwarrend en op het eerste gezicht misleidend (denk aan de reclames die verbindingen van 20 Mbits aanbieden, wat dus eigenlijk een downloadsnelheid van 2,5 Mbyte is), maar er zal vast wel een goede reden voor zijn dat dit zo word aangegeven.
  • Dus: Pech gehad?
  • Hoe krijg ik het hoger? Als ik bij netwerkcentrum kijk, zie ik dat mijn eigenlijke netwerkverbinding 100mbps is.
    Dat is je lokale netwerk.
  • 100/8=12 mbps, ik heb geen glasvezel, dus moet je het delen door ???, want koper is veel slomer..
  • Hoe krijg ik het hoger? Als ik bij netwerkcentrum kijk, zie ik dat mijn eigenlijke netwerkverbinding 100mbps is.
  • 600x8=4800

5 Mega BIT = +/- 600 Kilo BYTE
  • Dat klopt ook gewoon hoor. Mbp/s naar kb/s is dus delen door 8.
    Het is een heel raar verhaal, maar er is wel degelijk een verschil tussen Mb en MB.
  • Uploadsnelheid staat ook op Max(je kunt de spellen binnen bittorrent downloaden, uploadsnelheid op 0=onbegrenst.. Ik heb er 3 gedownload, wil de andere 5 ook graag maar duurt nog zo lang als ik maar ongeveer 15% van 5 mbps gebruik
  • Nee, ik heb het met alles wat ik download, ook bv Norton internet security of een ander spel van Perfect world(Deze site bied 6 of 8 games aan die online zijn, allemaal 590-610, terwijl dit uit de testen komt:

4.78 mbps
  • Bij testen geeft downloadsnelheid van 5 mbp/s, maar als ik een online game, bv Perfect world entertainment game( gratis online game van zo'n 2 gig) download, blijft de snelheid steken bij 600, soms iets meer of minder.. terwijl er 5mbps mogelijk is.

Ligt dit aan:
    Mij laptop?
    Router?
    Modem?'

Is er iets wat ik eraan kan doen, bv met de instellingen?
  • Het kan ook gewoon aan de server liggen waar je het van download.
  • 600x8=4800

5 Mega BIT = +/- 600 Kilo BYTE
    Klassieke fout idd.
    8bit is 1 byte.
    MB = MegaByte
    Mb = Megabit

Subtiel verschil, grote gevolgen.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren