1. Enquête WK 2018

Re: Enquête WK 2018

Ik heb er niks voor over. Ik zou het leuk vinden en ik zou graag een kaartje kopen voor een wedstrijd, maar als ik het alleen via de televisie zou kunnen volgen heb ik er dus niks voor over.

Er zijn trouwens genoeg andere feestjes, dus voor de gezelligheid hoeft het van mij ook niet.
  • Ik heb er niks voor over. Ik zou het leuk vinden en ik zou graag een kaartje kopen voor een wedstrijd, maar als ik het alleen via de televisie zou kunnen volgen heb ik er dus niks voor over.

Er zijn trouwens genoeg andere feestjes, dus voor de gezelligheid hoeft het van mij ook niet.
  • 0€, ik vind andere landen, waar de stadions reeds aanwezig zijn en de infrastructuur geschikter is, betere kandidaten. In België moet er gigantisch veel geïnvesteerd worden, niet enkel in de sportinfrastructuur. Verkeer zit hier bijvoorbeeld nu al potdicht, een WK en een volksstroom erbij gaat erg moeilijk worden. Laat Holland het maar alleen organiseren, heb zo het gevoel dat er daar veel meer animo is dan hier. Telkens als er hier in stadions opgeroepen wordt om te juichen voor de kandidatuur voor het WK 2018 wordt er zeer lauw tot negatief gereageerd. Zegt genoeg. Neem daar dan nog eens bij dat we al drie volle jaren zonder regering zitten, plus de grote communautaire problemen.

Er is momenteel nog steeds een serieuze crisis gaande in België, weinig gewoon volk dat hier bovenop de torenhoge belastingen en sociale lasten nog eens wil bijdragen voor een WK voetbal. In België zijn momenteel NUL stadions geschikt voor een WK, lijkt me uitgesloten dat de lage landen het gaan binnenhalen.
    Anderzijds kan er tegen 2018 heel wat veranderen natuurlijk.
    WK lucratief voor een land, tja eigenlijk geloof ik daar niet zo in. Die onderzoeken worden altijd gemaakt in dienst van FIFA en andere belanghebbenden. Uiteindelijk gaat het de gewone werkende mens geld kosten, en dat kan er hier echt niet meer bij.
  • Persoonlijk zou ik er wel €50 voor over hebben. Eeen wk in eigen land is toch wel wat.
  • Duitsland heeft heel erg geprofiteerd van het WK in 2006 door een flinke imagoboost, maar er zijn uiteindelijk niet zo gek veel voordelen voor Nederland op de lange termijn hoor. Het imago van Nederland is behoorlijk goed in het buitenland en dus zal het WK niet tot heel veel nieuwe handelsrelaties of extra toeristen leiden of iets dergelijks.

Edit:
    Nee je hebt het wel goed begrepen:P, je moet gewoon zeggen wat jij er voor over hebt. Uiteindelijk nemen we dan het gemiddelde van iedereen en als die boven de 10,- ligt, kan je dus concluderen dat het nederlandse volk het wk wil hebben
  • Helemaal niets. Het brengt alleen maar kosten met zich mee voor een land.

Misschien direct, maar je land komt wel wereldwijd positief in het nieuws (Als je het goed organiseert uiteraard) wat economisch voordelen oplevert.

Maar goed, al kost het Nederland wat, ik vind dat het waard. Ik zou het fantastisch vinden. En als mijn 100,- de doorslag zou geven op 2 december dan maak ik het vandaag nog over.

EDIT: ik heb de vraag blijkbaar verkeerd begrepen. 100,- persoonlijk heb ik er wel voor over. Als het 100,- per persoon in Nederland kost dan zou dat schandalig veel zijn, dus dan nee. 10,- zou dan genoeg zijn.
  • Dankjewel :]

Wij kwamen economisch gezien uit op een negatief resultaat van 176,2 miljoen keiharde euries, das ongeveer een tientje per persoon. Maar we doen ons pws in het vak AK dus we moeten ook nog alle dingen als nationbuilding enzo erin meenemen en vandaar ook deze vraag, want als alle mensen er gemiddeld €10,- voor over hebben kan het nog best wel eens goed zijn dat het WK hier wordt georganiseerd…
  • Complimenten voor deze onderzoeksvraag
  • Helemaal niets. Het brengt alleen maar kosten met zich mee voor een land.
  • Hallo allemaal,

Voor mijn profielwerkstuk onderzoek samen met een klasgenoot of het voor Nederland goed zou zijn als het WK van 2018 hier heen zou komen.
    Nou willen we zo veel mogelijk mensen de vraag stellen:

: Hoeveel zou jij er voor over hebben om een Wereldkampioenschap voetbal hier in eigen land te krijgen?

Je moet het zien dat je uit je eigen portemonnee een bedrag neer moet leggen waarvan jij denkt dat je dat er wel voor over hebt.

De Antwoordmogelijkheden: (ongeveer)

€0,-
    €10,-
    €20,-
    €50,-
    €100,- of meer

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren