1. Europa League 2011 - 2012

Re: Europa League 2011 - 2012

Helden van Athletic Bilbao. Hoop stiekem wel dat zij de EL winnen.
  • Helden van Athletic Bilbao. Hoop stiekem wel dat zij de EL winnen.
  • Die Britten hebben slechts één pot afgeleverd die niet bedroevend slecht was en dat was bij ons Ajax :@ De prutsers.
  • Dan moet je beter kijken.
  • De competitie verspelen ze echt niet op basis van al dan niet doorgaan vanavond.
    Klopt. Eerder door het overleven van de EL poulefase en het doorbekeren.
  • City ligt er in ieder geval uit ^_^
  • Dat hakballetje van Raul _O_ Madrileense klasse.
  • Toch wel heerlijk als je ziet hoe ie alles doet. Leuk dat die ongeveer zijn grootste kans juist weer mist :P
  • Dan moet je dus inderdaad beter kijken. Kijk anders even dat filmpje na met al die 200 something goals van 'm.
  • Dan moet je beter kijken.
    Ik kijk elke wedstrijd en ik zie hem bijna nooit in de spits staan.
    Vandaar de naam ''false nine''.
  • Zie je hem echt in de punt van de aanval staan net als alle andere spitsen?
    Ik niet soms hangt ie op het middenveld en een andere keer op rechts, en anders op cam maar eigenlijk nooit in de spits.
  • Deze discussie kunnen we beter niet weer gaan voeren.
    Het is hoe je het bekijkt, ik zie hem nooit in de spits daarom zie ik hem niet als spits.
    Jij ziet hem als spits vanwege zijn doelpunten en omdat ie op papier in de spits staat.

Hij staat nooit in de spits?
  • Deze discussie kunnen we beter niet weer gaan voeren.
    Het is hoe je het bekijkt, ik zie hem nooit in de spits daarom zie ik hem niet als spits.
    Jij ziet hem als spits vanwege zijn doelpunten en omdat ie op papier in de spits staat.
  • Waarom kan je Messi niet tot een spits rekenen? Omdat ie niet lang, breed, sterk is? Of omdat ie in tegenstelling tot al die andere gasten tenminste wel normaal kan voetballen en zodoende meedoet met de opbouw? Die jongen staat nu al een paar jaar onafgebroken in de spits en heeft een buttload aan doelpunten. Volgens mij ben je een 'echte spits' als je heel goed spits kan spelen.
  • Goed lezen. ;) Ik zeg beste meevoetballende spits. Aangezien je Messi niet echt tot een spits kan rekenen.
  • Benzema beste spits ter wereld?
    Echt niet hey.
  • Wat een wedstrijd Bilbao-Sporting _O_ Dit is echt genieten ^_^ Geen wonder dat Guardiola onder de indruk is van Bilbao en Bielsa ze spelen mooier dan Barca zelf. Llorente, Ibai, Munian en Javi Martinez die heel veel aanvallen er uit haalt. Mooi ook dat Ricky V Wolfswinkel scoort :D
  • Echt hè, zo genoten van Huntelaar bij Ajax. Nu is het toch minder :P
  • Ik zeg juist dat hij NIET de missing link voor Barcelona is.

Wel vind ik hem één van de beste spitsen ter wereld. Sowieso de op 1 na beste meevoetballende spits ter wereld. Achter Benzema.

Maar hebben veel spelers dat niet nodig? Dat het systeem om hun draait? Dit heeft Messi bijvoorbeeld ook.

Verder moet zoals Lew ook al zegt Villanova gewoon weer naar 4-3-3 overstappen. Maar ben er wel van overtuigd dat Messi zich meer laat zakken dan anders. Nu staat hij soms bij de middencirkel. Daardoor heb je amper diep gang in het spel.

Ook is Barcelona zo verschrikkelijk afhankelijk van Messi, maar dat is natuurlijk weer iets anders. Is bij 62,5 procent van alle goals betrokken (goals+assists). Natuurlijk logisch als ;

-Villa beenbreuk
    -Pedro dramatisch uit vorm
    -Sanchez eerst even een aanpassings jaar nodig heeft.
    -Affelay eruit
    -Tello en Cuenca win je de strijd ook niet mee.
  • Van Persie overschat. :') Hij is één seizoen helemaal fit en kijk wat hij laat zien.

Maar dat iedereen dingen gaat zeggen dat Van Persie de missing link is bij Barcelona is onzin. Messi is gewoon de 'spits'. Al heeft Guardiola gewoon een grote fout gemaakt. Messi zakte gewoon te veel in naar het middenveld. Iedereen ging te veel zweven waardoor je helemaal geen diepte had.

Dus jij vindt dat hij de missing link was van Barca of de 3e beste van de wereld…ik zeg niet dat hij kut is. Hij is heel erg goed…maar kent ook zijn grenzen. Vind hem bijvoorbeeld echt niet de beste spits van de wereld. En ja na zoveel blessuregevallen e.d. Mag hij Arsenal best terugbetalen in prestaties, Vergeet daarbij niet dat Wenger het nu puur om hem laat draaien. Dan presteert elke speler beter, nu zie je dat een Nasri en Fabregas opeens vreemd genoeg heel wat minder zijn…zou me niet verbazen mocht RvP falikant falen in een ander team zoals Nasri nu. In het Nederlands elftal raakt ie ook geen knikker, en ja hij krijgt wel kansen maar schiet ze overal behalve in doel.
  • Dat is echt onzin. Dat doet Messi al jaren en toen wonnen ze alles wat er maar te winnen valt. Pep z'n fetish voor Fabregas en zijn onbegrijpelijke en spontane voorkeur voor 3-4-3 hebben Barcelona opgebroken. Het is het eerste jaar sinds Cruijff zijn handen er vanaf heeft getrokken en het is meteen een drama. Alles is veel meer gebaseerd op individuele kwaliteit ipv tactiek. En als je elftal gebaseerd is op de individuele kwaliteit van Messi, ja dan gaat ie inderdaad 70 keer scoren, maar dan ben je geen beter team dan vorig jaar.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren