1. Incasso geldwolven

Re: Incasso geldwolven

:lol:
  • :lol:
  • Oh, je bent 13.

    *patpat*

    Ga nu maar weer verder met je Lego. ^_^
  • Hebben jullie al wat behaald?

    Een update please.
  • Incassobureaus teren op zulke dreigementen, in de hoop dat angstige mensen het maar overmaken.
  • Na overleg idd besloten topic op slot te doen. Topic gaat open wanneer er wellicht nieuwe bevindingen boven kunnen drijven.
  • Topic kan dicht :) In ieder geval voorlopig, misschien hoor ik nog wel wat van ze, maar denk het niet.
  • @ Metallitia, unbelievable, mathieuverver

    What the fuck zijn jullie aan het doen? Opflikkeren, ga lekker spelen in de speeltuin of iets dergelijks als jullie je energie kwijt moeten.

    Heb het overgemaakt. Nu wachten op hun bevestigingsbrief (laten we hopen dat die ook daadwerkelijk komt) en dan is deze zaak afgehandeld.

    En, hoe is het verlopen?

    Eigenlijk verwachtte ik het al een beetje; ze hebben geen bevestigingsbrief gestuurd. Die mensen houden zich gewoon nooit aan hun woord, ze liegen over van alles.

    Maar heb sowieso niks meer van ze gehoord sinds ik die 9,50 heb betaald. Heb ook aangegeven dat ik er vanuit ga dat het zo geregeld is, en dat is ook zo.

    Mooi om te horen. En Lord had eerst de Slowchat aangepast en de naam veranderd naar andere topic-titels in offtopic, waaronder deze. Dus waarschijnlijk hadden ze de slowchat verwacht ;)
  • Ach, ik heb hier een bibliotheek met een aardig collectie tot mijn beschikking voor een tientje per jaar. Zelfs nieuwe releases hebben ze vrij snel, zoals El Secreto De Sus Ojos op blu binnen een maand na de release. Enige nadeel is dat ze vaak maar één en soms twee exemplaren per DVD/Blu-Ray hebben.
  • @ Metallitia, unbelievable, mathieuverver

    What the fuck zijn jullie aan het doen? Opflikkeren, ga lekker spelen in de speeltuin of iets dergelijks als jullie je energie kwijt moeten.

    Heb het overgemaakt. Nu wachten op hun bevestigingsbrief (laten we hopen dat die ook daadwerkelijk komt) en dan is deze zaak afgehandeld.

    En, hoe is het verlopen?

    Eigenlijk verwachtte ik het al een beetje; ze hebben geen bevestigingsbrief gestuurd. Die mensen houden zich gewoon nooit aan hun woord, ze liegen over van alles.

    Maar heb sowieso niks meer van ze gehoord sinds ik die 9,50 heb betaald. Heb ook aangegeven dat ik er vanuit ga dat het zo geregeld is, en dat is ook zo.
  • Heb het overgemaakt. Nu wachten op hun bevestigingsbrief (laten we hopen dat die ook daadwerkelijk komt) en dan is deze zaak afgehandeld.

    En, hoe is het verlopen?
  • Nou, ik hoop dat je de film in ieder geval leuk vond. :'D
  • Heb het overgemaakt. Nu wachten op hun bevestigingsbrief (laten we hopen dat die ook daadwerkelijk komt) en dan is deze zaak afgehandeld.
  • Goed bezig :) Respect ;)
  • Het gaat hier om € 9,50. Ik weet niet of het verstandig is om voor dat bedrag een heel issue te gaan maken. Ik zeg dus niet dat je zomaar alles klakkeloos moet gaan betalen. Alleen, dit is even wat anders. Ondanks dat de medewerker aangaf dat er geen boete aan was verbonden m.b.t. de film heb je geen poot om op te staan. Het probleem is dat dit mondeling is toegezegd, hoewel dit rechtsgeldig is, heb je er geen reet aan als je wordt gedagvaard. Want de zaak is doorgestuurd, en die medewerker gaat dus echt niet zeggen dat hij dat heeft gezegd, want dan komen de kosten van alles voor rekening van de opdrachtgever, zijn werkgever dus. Gaat hij dus niet doen.

    Dat houdt in dat er een kans bestaat dat je het verliest en dan ga je een hoop kosten betalen. Het komt –als het incassobureau het wil doorsturen naar een deurwaarder- je dan duur te staan. Een betekening, een dagvaarding, griffierecht, salaris gemachtigde, rente, hoofdsom, incassokosten enz.enz… Dan hebben we het over € 600,00 even makkelijk berekend (dit kan ook veel meer worden overigens, bankbeslagen, derdenbeslagen enz.enz.).. Voor een rechtbank gelden alleen schriftelijke bewijzen tenzij het mondeling overeengekomen ook in de rechtbank kan worden aangetoond. Ik weet niet of je alles van die medewerker wil laten afhangen.

    Komen we weer terug bij het bedrag, principe of niet, het gaat hier om € 9,50 en heel zeker weten dat je gaat winnen kun je niet weten. Omdat hij dus wel een film heeft gehuurd en deze te laat heeft teruggebracht. Dat hij daar weinig aan kon doen, dat is dus niet relevant, tenzij je kunt aantonen dat de winkel inderdaad dicht was en hij geen mogelijkheid had om hem terug te brengen.

    Ik heb het incassobureau weer gesproken vandaag en hij hoeft nog steeds niet de incassokosten en registratiekosten te betalen, mits hij deze week overmaakt. Dan krijgt hij de bevestiging dat het dossier is gesloten, na ontvangst betaling. Meer kan ik er niet meer van maken voor hem. Ik heb diverse mails gestuurd, hun leugen bewezen (eerste mail 10 juni ontvangen ipv 14 juni, dus binnen het termijn) zodat ze die kosten niet meer kunnen rekenen op dit moment. Maar mocht hij niet betalen, dan kunnen ze die kosten wel gaan rekenen. En ze vonden mij niet zo tof daar, dus voor hen kan het ook zomaar een principekwestie gaan worden.

    Mijn advies is dus, betaling die € 9,50, onder protest en ga dan eens rustig denken of je dat geld terug wil. Dan worden er iig geen kosten meer gemaakt. Ik kan nu verder niets meer voor hem doen.
  • Holy fucking crap.
  • Damn Jalf.. dat is echt zwaar naar de klote. Als je zoiets hoort dan weet je gewoon dat er eigenlijk iets moet veranderen aan hoe je je kunt beschermen tegen incassobureau's, dit hoort natuurlijk niet. Het zijn echt een stel criminelen.

    @ Shining; ik denk precies hetzelfde. Uit principe wil ik die €9,50 ook niet betalen omdat het gewoon onterecht is. Maar er is nu al genoeg moeite in gestopt door mij en wcyrax, vind het zo wel mooi geweest. Wcyrax heeft die mensen aan de telefoon gesproken en ze hebben gezegd dat als ik de €9,50 overmaak, de zaak daarmee is afgehandeld en ze een bevestigingsbrief naar me sturen. Dan maar die €9,50; in ieder geval beter dan die €71,98 die ze eerst van me wilden.
  • Zelf zou ik uit principe die 9,50 niet betalen maar zoals uit Jalf's tekst is op te maken, weet waar je aan begint. Mocht je aan dat proces willen beginnen dan raad ik je ten zeerste aan om een aangetekende brief te sturen waar je het hele verhaal uitlegt en e-mails in de bijlage stopt. Dan sta je wel sterk.
  • Ik zou de zaak gewoon omdraaien. Hun dreigen met een rechtzaak als ze niet stoppen met je lastigvallen. Lijstje opsommen met onkosten die je gemaakt hebt om je onschuld aan te tonen (telefoonkosten, vrij nemen van je werk, postzegels). En dat dreigen te gaan eisen als ze niet kappen.

    Ik kan zelf inmiddels helaas ook een aardig woordje meepraten over incassobureau perikelen…

    Wij hebben in februari 2009 een woning gekocht na drie jaar te hebben gehuurd. Na ons zijn er tokkies in die huurwoning gekomen en na een klein jaar ontvingen we ineens post van diverse incassobureau's (Incasso Unie, Intrum Justia ect) over niet betaalde tijdschrift abonnementen, bestelde gouden verzamelmunten en lingerie.. Allemaal zogenaamd besteld door mijn vriendin. Navraag bij de betreffende (gedupeerde) bedrijven leerde dat die tokkies waarschijnlijk wat post van mijn vriendin op dat adres hebben ontvangen en al die shit op haar naam hebben besteld (zelf ontkennen ze (twee dochters van 15-17 jaar) uiteraard in alle toonaarden). Ze hadden echter niet eens de juiste gegevens. Geboortedatum en voorletters klopten bijvoorbeeld voor geen meter. Toch hebben die bedrijven dus gewoon geleverd.

    Dus je bestelt iets vanaf adres A. Laat het bezorgen op adres A. Na een aantal aanmaningen gaat de leverancier de zooi uitzetten bij een incassobureau die vervolgens op adres B geld komt eisen van mensen die al anderhalf jaar niet meer op dat adres wonen. Terwijl de goederen ruim een jaar daarvoor (aangetekend) bezorgd zijn op adres A. Logisch toch?

    Je zou verwachten dat je met een uitreksel van de gemeentelijke basisadministratie heel eenvoudig je onschuld kunt aantonen, maar zo werkt het niet in dit land. Die gouden munten waren iets van 200 euro per stuk en zijn uiteraard als pakketpost (waarvoor getekend moet worden) verstuurd. Maar het was bijvoorbeeld ook niet mogelijk om bij de postbezorger de handtekening op te vragen van de persoon die het pakket in ontvangst heeft genomen.

    We zijn in totaal twee keer bij het kantongerecht geweest, hebben aangifte gedaan bij de politie, hebben behoorlijk veel onkosten gemaakt aan telefoonkosten en het opvragen van bewijsmateriaal (uitreksels ect) en we zijn ongeveer een jaar lang lastig gevallen met allerlei dreigbrieven. Zelfs na 'vrijspraak' van de rechter was het nog een enorme klus om de andere incassobureau's te overtuigen. En we hebben nooit een cent gezien voor al deze onkosten. Ik ben nog steeds geneigd om dat ergens te gaan verhalen, maar na een jaar brieven schrijven en bellen ben je eigenlijk wel blij dat het hele gedonder en de dreiging van een aantal duizenden euro's aan kosten achter de rug is. Ik zou ook niet weten hoe ik dat moet verhalen trouwens, en op wie. Die tokkies hebben toch geen rooie cent en via die incasso bureau's zal dat wel weer een lange juridische strijd gaan worden.

    Het meest vervelende vond ik trouwens nog wel de wijze waarop je door die gasten van de incassobureau's wordt behandeld. Ze zien je echt als een soort van crimineel. Ze lachen je uit, ze nemen je niet serieus en ze blaffen je af. En als je boos wordt schromen ze er niet voor om gewoon de hoorn er op te flikkeren. Van geen enkel incasso bureau hebben we fatsoenlijke medewerking gekregen. Sommige bleven zelfs vrolijk doorgaan met het sturen van dreigbrieven nadat hun opdrachtgever al had aangegeven dat ze moesten stoppen.

    Grrr ik wordt weer helemaal pislink als ik dit zo opschrijf. Zou dat terugvragen van die onkosten een hoop gedonder met zich meebrengen? Mn hart zegt: terugeisen die handel, zuig ze leeg Jalf. Maar mn hoofd zegt dat ik misschien weer een hoop gedonder over me heen krijg.
  • Wat je eigenlijk zou moeten doen is zeggen dat als ze niet binnen een redelijke termijn die e-mail die jij verwacht hebben verzonden, je aanneemt dat ze de vordering hebben laten vallen of iets dergelijks.

    Heb dit zojuist gedaan.

    Ben die mensen meer dan zat. Ze laten niks van zich horen, er wordt niet op mails gereageerd en de beloften die ze maken komen ze niet na. Ik heb geen cent aan ze overgemaakt, zodra ze met een schriftelijke bevestiging komen maak ik die €9,50 pas over om maar van deze zaak af te zijn.
  • Tja bij incassobureaus kun je nou niet de beste klantenservice verwachten hé. De hele aard van die bedrijven druist tegen klantvriendelijkheid in. Wat je eigenlijk zou moeten doen is zeggen dat als ze niet binnen een redelijke termijn die e-mail die jij verwacht hebben verzonden, je aanneemt dat ze de vordering hebben laten vallen of iets dergelijks. Wie weet kun je je er zo nog makkelijk vanaf maken ;). Ze behandelen je nu alsof jij graag wíl betalen.

Dit topic is gesloten. Er kan niet meer gereageerd worden.