1. Intel® Core™ I7-2620M of Intel® Core™ I7-2720QM

Re: Intel® Core™ I7-2620M of Intel® Core™ I7-2720QM

Bedankt hansw

Heb net de bestelling geplaatst met da AMD-kaart.

Mega bedankt voor je hulp en de bevestiging van de dualcore :D
  • Bedankt hansw

Heb net de bestelling geplaatst met da AMD-kaart.

Mega bedankt voor je hulp en de bevestiging van de dualcore :D
  • Kijk bij voor de videokaart ook eens bij processor snelheid, dit kan ook veel uitmaken. Zo kan een spel beter draaien op een videokaart van 512Mb met 900Mhz dan een 1Gb met 600Mhz (dit is even als voorbeeld :)) en volgens mij is de GDDR5 sneller dan een GDDR3.

Even wat quotes van de AMD site en van de NVIDIA sites af.

De amd aan processor snelheid:
  • In theory is de quadcore sneller dan de dualcore, al lijkt de cuad 0.5ghz minder snel te zijn, je moet wel bedenken dat dat 2.2ghz per core is, dus keer 4, de dualcore heeft maar 2 cores. Desalnietemin ondersteunen de i-serie processoren ook hyperthreading. Hyperthreading maakt van 1 core, 2 cores.

Weet je trouwens zeker dat de specs kloppen??
    ONE INTEL CORE I7-2620M 2.70GHZ 4MB CACHE DUAL CORE

Ik dacht dat alle i7 processoren quadcores waren, ik kan er naast zitten though.

En dat games niet draaien op een quadcore heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord, het is eerder dat een game het vertikt op een bepaald type videokaart (lees als in, niet ondersteunt door het spel, zoals laptop videokaarten die meestal niet ondersteund worden)

2630QM is een quad core ik weet niet wie dit hem verteld heeft. kijk maar bij de XPS lijn…

Maar dit is de 2620M
  • In theory is de quadcore sneller dan de dualcore, al lijkt de cuad 0.5ghz minder snel te zijn, je moet wel bedenken dat dat 2.2ghz per core is, dus keer 4, de dualcore heeft maar 2 cores. Desalnietemin ondersteunen de i-serie processoren ook hyperthreading. Hyperthreading maakt van 1 core, 2 cores.

Ik dacht dat alle i7 processoren quadcores waren, ik kan er naast zitten though.

En dat games niet draaien op een quadcore heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord, het is eerder dat een game het vertikt op een bepaald type videokaart (lees als in, niet ondersteunt door het spel, zoals laptop videokaarten die meestal niet ondersteund worden)

2630QM is een quad core ik weet niet wie dit hem verteld heeft. kijk maar bij de XPS lijn…
  • Ja, de dual core klopt daar het van de dell site komt. :)

Bedankt voor je reply. Als ik het goed begrijp zou iedereen hier dus voor de Intel® Core™ I7-2720QM (2.20GHz ,6MB cache ,Quad Core™) gaan.

Wat denken jullie van de videokaart?

AMD FIREPRO M5950 MOBILITY PRO GRAPHICS WITH 1GB GDDR5
    of
    NVIDIA QUADRO 1000M WITH 2GB GDDR3

• Maar is deze (NVIDIA QUADRO 1000M WITH 2GB GDDR3
    ) kaart dan goed genoeg voor games? Het moet niet in de beste resolutie?

Ok, op quad kan je ook gamen. Maar is de 4*2.2ghz sneller dan de 2*2.7ghz? En zo ja, is dit een groot verschil?

Sorry als ik te veel "domme" vragen stel ^^D
  • Het is niet echt dat we een bedrag hebben. Het is meer een keuzelijst.

Wat bedoel je met 0.2ghz erbij? 4*2.2ghz of 2*2.7ghz

Klopt het dat veel games niet op een quad core kunnen worden gespeeld?

Wat denk je van de grafische kaart?

Bedankt voor je hulp.

ja op dit moment ben ik opzoek naar een game laptop dus ik zit bij de videokaarten in de range Nvidea 560-580 of de Ati 6970-6990 en Ati wint duidelijk op dat punt. en quad core niet goed gamen vind ik gelul :blow:
  • Het is niet echt dat we een bedrag hebben. Het is meer een keuzelijst.

Wat bedoel je met 0.2ghz erbij? 4*2.2ghz of 2*2.7ghz

Klopt het dat veel games niet op een quad core kunnen worden gespeeld?

Wat denk je van de grafische kaart?

Bedankt voor je hulp.
  • Ik heb deze vraag ook al een hele tijd maar op dit moment zit je in het verkeerde forum…

Ik zal als ik jou was gaan voor de 2720QM. Hij lijkt wel veel duurder voor 0,2 ghz erbij. Maar als je het goed wilt doen ga dan meteen voor de beste optie. Maar welk bedrag heb je te besteden ? stuur maar een PM'tje dan help ik je zoeken.
  • Hello iedereen

Van mijn werk krijg ik een nieuwe pc. Maar ik weet niet goed wat ik moet kiezen. Ik gebruik deze pc thuis ook om een "beetje veel" te gamen.

Op dit ogenblik zou ik een Dell M4600 krijgen. Dit zijn de settings:

DELL PRECISION M4600 STD BASE 1
    15.6" HD 1366X768 WLED PANEL 4GB RAM 2X2GB 1333MHZ DDR3 DUAL CHANNEL
    500GB SATA 7200RPM HD 8 X DVDRW DRIVE
    EURO POWER SUPPLY AND WORLDWIDE 180W AC ADAPTER WI TH EU POWER CORD
    PRIMARY 6 CELL BATTERY
    AMD FIREPRO M5950 MOBILITY PRO GRAPHICS WITH 1GB GDDR5

Ik kan echter 2 upgrades kiezen:
    1) een NVIDIA QUADRO 1000M WITH 2GB GDDR3

2) een Intel® Core™ I7-2720QM (2.20GHz ,6MB cache ,Quad Core™)

Optie 1 zou ik zeker nemen. Ik denk dat het voor mijn games (Mass effect 2, Dragon age 2) zeker een meerwaarde is.
    Maar over de quad core heb ik mijn twijfels. Kan ik elk spel spelen op een quad core? Is het echt sneller? (quad 2.2GHZ of dual 2.7GHZ).

Wat denken jullie?

Bedankt

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren