1. Pinkpop 2012

Re: Pinkpop 2012

Werchter wordt het voor mij denk ik. Pinkpop is wat ongelukkig geplanned, heb dan altijd een toetsweek na dat PinkPop weekend, dus het zou niet eens een optie zijn voor mij…

Ga je leren onder Pinkpop! :'D
  • Werchter wordt het voor mij denk ik. Pinkpop is wat ongelukkig geplanned, heb dan altijd een toetsweek na dat PinkPop weekend, dus het zou niet eens een optie zijn voor mij…

Ga je leren onder Pinkpop! :'D
  • Hipjes, de rest zal wel kut met perenstront zijn.
  • Zal de Boss een aardige duit kosten. Heb hetzelfde als Frankieman.
  • Je bent me net voor :P

Ik ben blij.
  • Ik denk dat het een aardige line up is voor pink pop's doen.

Bruce krijgt iedereen wel mee.
  • Is gekopieerd van 3FM site. Staan wel meer foutjes in zo te zien. Update straks de juiste.
  • Maandag is wel het leukst ja. Fappen op laura.
  • Zowat over de volle lijn, tot in de details, eens met Chriscrozz. Dus proberen om niet teveel hetzelfde te zeggen:

Rival Sons - flinkeafstandvandeparkingnaarhetfestivalterrein/5
    Alleen het laatste nummer gezien omdat dat wandelen wel heel erg lang duurt (wel paar nummers herkent onderweg, maar bon): dat laatste nummer blaasde echt enorm hard. Daaruit afgeleid denk ik wel dat alle bandleden gewoon heel goed stonden te spelen, en dat het verder gewoon dikke heers was. Verder is dit gewoon een heel goede band die wat meer tijd in hun songwriting moeten steken (werk die hook van Burn Down Los Angeles ergens in Sleepwalker en je hebt een klassieker), als ze dat doen hebben ze volgens mij wel de potentie om de nieuwe Graveyard te worden. Belangrijkste om te onthouden: de accommodatie rond Pinkpop is belachelijk. Als je bussen inhuurt om van de camping naar het terrein te rijden, en een uur nodig hebt om van de parking af te moeten rijden (wel 10€ voor betalen, maar voor infrastructuur zorgen? Ho maar!), doe je toch iets verkeerd.

Nog meer zeiken over het festival en alles errond
    Een braadworst tussen een sandwich? Tomatenketchup? Brand bier? Lauwe, platte frisdrank? Fouilleren aan de ingang? Asfalt op de wei? Maar 50 mogen rijden op de snelweg? Shit, Nederland leek wel de andere kant van de wereld.

Blood Red Shoes - 3.5/5
    De balans die je nodig hebt om met zn tweeën een stevige sound neer te zetten is te delicaat om live (alleszins zonder een zéér uitvoerige soundcheck) te werken. De distortion trilt lang niet zo sterk door, de basdrum slorpt daar nog wat van op, de zang ook (vooral van die gast dan, het meisje was niet heel goed hoorbaar), … Ik weet niet of dat met een bassist erbij of gewoon de gitaren luider te zetten helemaal opgelost raakt. Maar bon, het is dus een band die (afgaand op dit optreden) live niet altijd zo goed werkt als op plaat, maar verder was er niets op aan te merken. Zijn gewoon een hoop sterke nummers aan een flink tempo, die wel gewoon heel goed gespeeld worden. Opvallend hoeveel vrije ruimte je wel niet had.

Seasick Steve - 4/5
    Lompe bluesriffs werken gewoon heel goed voor dit soort evenement. Neem daar nog een briljante en vaak hilarische show bij ("This is a sing-a-long, these are the words […] No, wait, I fucked that up.";) en je hebt gewoon een uur lang top entertainment . Niets hoogstaands, maar lijkt me bijna onmogelijk om je hier niet mee te amuseren.

Miike Snow - 2.5/5
    Van op het gras beluisterd: niet zo veel over te zeggen, eigenlijk. Toffe hitjes, verder wist het mijn aandacht niet echt vast te houden. Heeft mss evenveel met de omstandigheden als met de muziek te maken.

The Specials - 2.5/5
    Hetzelfde, eigenlijk: een band die héél sterk afhankelijk is van hun materiaal. Monkey Man, Rat Race, Nite Klub, A Message to Rudy, … allemaal briljant. Maar bij de mindere nummers was het ronduit saai, en dat zou toch niet mogen.

Mumford and Sons - 3.5/5
    Tja, heb hier ook wel wat moeite mee. Qua muziek viel er niets te klagen: heel strak gespeeld allemaal, en ook de nummers blijf ik fantastisch vinden (al hoop ik dat ze met hun nieuw album een beetje van de nu al typische Mumford-elementen wegblijven). Maar toch wist het mij niet helemaal te overtuigen en bleef ik toch een beetje teleurgesteld achter. Het rommelige tussen de nummers door en de overenthousiaste fanboy voor mij zal er vast wel zijn aandeel in hebben, maar er moet toch een groter probleem zijn. Ik heb alleen geen idee wat.

Bruce Springsteen & the E-Street Band - 12/5
    Eigenlijk zijn hier gewoon geen woorden voor. Huizenhoge verwachtingen werden aanvankelijk met gemak ingelost, en ergens vanaf de helft zelfs compleet weggeblazen en groeide het uit tot het beste optreden dat ik ooit beleefd heb. Hoe goed kan één frontman nu zijn? Het aantal memorabele momenten valt gewoonweg niet bij te houden: het beste was waarschijnlijk het einde van The River, maar wat van de odes aan Clarence? Het joch met zn Weeeiting ona wegez weeee. Mumford and Sons die ongeveer hetzelfde deden als dat kind. De cheap organs. De CAN YOU FEEL DA SPIRIIIIIIT. Die enorm lamme slapstick-act met de spons. Het gigantische American Land feest. Echt, alles, van setlist tot performance tot speelplezier uitstralen tot publieksparticipatie tot weet ik veel wat nog allemaal: perfect. Beter dan perfect zelfs. Onwaarschijnlijk sterk gewoon. Bruce Springsteen is God. Wanneer staat hij nog eens ergens in de buurt?
  • Die andere namen (buiten Kravitz en Muse uiteraard) worden ook niet als headliner genoemd. En zo egoïstisch als ik ben hoop ik op drie toffe headliners voor me zelf. En daar zou Soundgarden niet bij horen.
  • Voor de eerste keer Pinkpop en ik heb me zeer vermaakt. Even mijn verslagje:

De eerste dag vond ik vooral Anouk, Ben Howard en Will and the People super gaaf. Anouk was zeer goed en haar uitspraak: "Welkom op vlucht Anouk. Hier zijn de uitgangen en hier is het drinken" en om vervolgens haar tieten omhoog te houden vond ik wel baas. Ben Howard was gewoon goed en heerlijk relaxt, ook het publiek werkte hier erg mee. Will and the People heb ik helaas net buiten de tent moeten volgen maar het klonk geweldig. The Astroid Galaxy Tour was wel oke maar niet echt geweldig. Kyuss Lives en the Cure is niet mijn muziek.

De tweede dag stonden vooral in het teken van Racoon, Keane en Linkin Park. Racoon was gewoon top, maar dat komt omdat hun laatste album ook geweldig is. Keane was gewoon van begin tot eind geweldig, waarom ze op het 3fm podium stonden en niet op de main stage is mij een raadsel. Hadden ze echt verdient…. Linkin Park was gewoon van flink blazen. Veel oude bekende nummers en eigenlijk geen één nummer die ik niks vond. De Kyteman Orchestra vond ik wel een beetje tegenvallen. Ze waren best goed, maar geweldig vond ik het niet….

De maandag: Moest door omstandigheden helaas de Rival Sons en the Blood Red Shoes missen en daar baalde ik best wel een beetje van. Seasick Steven maakte gelukkig veel goed. Heerlijke muziek en geniale uitspraken. Daarna zijn we een beetje blijven zitten op het terrein en hebben dus Mike Snow en Herbert Gronemeyer overgeslagen. The specials waren wel oke, lekker om bij te zitten en een biertje te drinken. Daarna moest er moest er een moeilijke keuze gemaakt worden tussen the Hives en Chef's special. Het werd het laatste. Een heerlijke combinatie van verschillende soorten muziek. Je kon echt merken dat Chef's special alles uit de kast haalde. Mumford en Sons was een beetje mixed. Ze hadden soms wat saaie momenten en dat kwam niet door de problemen met het geluid. Gelukkig wisten nummer als little lion man en the cave het publiek plat te spelen. Aangezien de vrouwen in de groep graag naar James Morrison wouden zijn we daarna toe geweest. Houdt niet zo van zijn muziek, maar heb me er prima mee vermaakt. En daarna the Boss…….. WAT EEN BAAS!! Geweldig concert alles leek te kloppen. Geweldige show, met goede afwisselende momenten. The river was vooral prachtig. Op het eind leek het wel één groot volksfeest iedereen dansde mee.

Mijn pinkpop is zeker geslaagd een aantal bands gemist maar dat mocht de pret absoluut niet drukken :D
  • Joajoa, verslag-tijd

Rival Sons
    Eerste optreden van de dag. Eerste 15 minuten gemist, maar toch nog een half uur toffe muziek. Band speelde gewoon pretentieloze 70s rock en doet het met verve. Vooral de afsluiter was heerlijk en bleef maar doorgaan. Toffe binnenkomer en 3voor12 moet zn bek houden.

8/10

Blood Red Shoes
    Leuk optreden opzich, maar het miste gewoon de power die het op plaat wel heeft. Gooi of die versterker helemaal open en blaas het veld omver of sleep een bassist mee op tour. Het kwam ietswat moeizaam op gang, maar naar het einde toe ging het los en kreeg het publiek er ook zin in!

7/10

Seasick Steve
    De verrassing was er nu toch wel vanaf: bijna exact dezelfde show als op Pukkelpop 2 jaar terug, incl alle verhaaltjes en het meisje uit het publiek etc. Gelukkig blijft het toch allemaal wel aardig om te zien en was er met de bezem toch nog iets verrassends.

6.5/10

Herbert Grönemeyer
    1 groot feest voor alle Limburgers van 40+, voor de normale festivalbezoeker was het toch wel aardig. Vermakelijkste waren z'n nederduitse teksten tussen de nummers door

6/10

Mumford & Sons
    Tsja, raarste optreden om echt te beoordelen. Het optreden was goed, maar toch klopte er iets niet. Waar het nu aan lag? Geen idee eigenlijk. Misschien de eentonigheid na een uur vergelijkbare nummers, het feit dat het hele optreden niet zo lekker liep, wie zal het zeggen. Gelukkig staan de meeste nummers gewoon als een huis en speelden ze vooral met Little Lion Man en The Cave gewoon de hele weide plat.

7/10

Bruce Springsteen & the E-Street Band
    De verwachtingen waren hoog, heel erg hoog. En hij flikte het met gemak, wat een optreden! Ik zou hier een boekwerk vol kunnen schrijven waarom dit zo'n perfect optreden was. Alleen al het ontelbare aantal onbetaalbare momenten: Bruce die het publiek ingetrokken wordt en rustig een stukje crowdsurft, Bruce die een kiddo op zn schouders neemt en nog veel meer. Daarnaast de geniale setlist, de perfecte afwisseling tussen de emotionele en feestmomenten, het toffe publiek en de prachtige eerbetonen aan z'n overleden bandleden maakten dit misschien wel het beste concert wat ik tot nu toe heb meegemaakt.

11/10

En Pinkpop overall is stiekem wel een baggerfestival waar ik niet gauw meer heen ga.
    En Jan Smeets is een mongool
  • Oh Jan Smeets, you so silly.
  • Jan Smeets :lol:
  • Die Jan Smeets ziet ze vliegen:

"Ik zou willen dat er een wet kwam waarin drie dingen geregeld worden op Europees niveau: Een curfew voor iedereen om 11 uur, niet langer en niet korter. Geluidsrestricties, zodat niet iedereen met pijn in de oren naar huis gaat en in de derde plaats: niet langer dan drie dagen."
  • Ik heb van twee uur 's middags tot het einde van Bruce in het voorste vak gestaan voor die plek Blits :-P

En Keane was nu de derde keer en dat verveelt nooit. Een uur is eigenlijk te kort.
  • Die Linius is echt fan van Keane he.

Keane wel eens live gezien? Die gasten zijn zwaar goed live!
  • Die Linius is echt fan van Keane he.
  • Awesome Linius. Ben erg jaloers op de mensen die Bruce hebben kunnen zien. En mooie plaats had je ook. Stond je op een bierkratje ofwa?;D
  • Weer een fantastische show van Bruce moeten missen fml :'(

• Beetje kunnen spelen met de camera van m'n nieuwe telefoon.

Top 3

1. Bruce Springsteen
    2. The Cure
    3. Keane

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren