1. Reclame in the Island

Re: Reclame in the Island

Omdat ik er niet om gevraagd heb. Reclame zap je weg als je TV aan het kijken bent, maar je kunt moeilijk een scène verder zappen in een film.

Ik betaal 8,75 voor een kaartje, dan is het toch van de zotte dat in na 15 minuten reclame en trailers ook nog eens in de film doodgegooid wordt met reclame?

Maar goed, gelukkig gebeurt dit alleen in van die laagdrempelige Hollywood Blockbusters. Goede regisseurs lenen zich hopelijk niet voor deze onzin.
  • Omdat ik er niet om gevraagd heb. Reclame zap je weg als je TV aan het kijken bent, maar je kunt moeilijk een scène verder zappen in een film.

    Ik betaal 8,75 voor een kaartje, dan is het toch van de zotte dat in na 15 minuten reclame en trailers ook nog eens in de film doodgegooid wordt met reclame?

    Maar goed, gelukkig gebeurt dit alleen in van die laagdrempelige Hollywood Blockbusters. Goede regisseurs lenen zich hopelijk niet voor deze onzin.
  • En daarom kan dat ook wel gewaardeerd worden, omdat het een functie heeft. De reclame in the Island is volstrekt doelloos. Het was nog net niet dat hij een blikje Cola naar achterdrukte op die scooter.
  • Meeste reclame zit in de Truman Show, ook al waren dat geen echte producten.

    Ja maar dat was meer bedoelt als kritiek op onze samenleving, of beter gezegd de Amerikaanse samenleving.
  • Wat wel leuk kan zijn is dat als de film in de toekomst speelt, ze je laten zien hoe misschien dat product in de toekomst zou zijn.
    Meeste reclame zit in de Truman Show, ook al waren dat geen echte producten.
  • Jullie willen me toch niet vertellen dat jullie nu pas door hebben dat er in films reclame voor andere producten wordt gemaakt?
    The Island is echt niet de eerste film die dat heeft en ook niet de laatste.
    Dit fenomeen is ook niet de toekomst gezien het er al is sinds men films maakt.
    Het is er altijd geweest en zal altijd zo blijven.
  • wat maakt het reclame nou uit? Ze moeten dingen herkenbaar en realistisch laten (in vele dingen dan). dus waarom geen echte producten gebruiken? Dat het in feite reclame is, owke, maar ik erger me dr nie aan.

    Er is uiteraard helemaal niets mis mee om echt bestaande producten in een film te gebruiken, het gaat er imo alleen om hoe men dit doet.

    Je kunt een scene laten zien van iemand die rustig uit een flesje bier zit te drinken in een bar, waarbij je als kijker toevallig opmerkt dat deze van het merk Heineken is. En men kan diezelfde scene tonen waarbij men echter, ook al is het maar even, puur bewust de aandacht legt op het merk door bijvoorbeeld een shot te laten zien waarbij het flesje weer word neerzet en dit vervolgens nauwkeurig in beeld word gebracht om het desbetreffende merk maar zo duidelijk mogelijk te laten zien.

    In het laatste geval gebeurt dit meestal zo opzichtig dat het, mij althans, even uit de film haalt. Succes voor de reclameboys dus, maar niet voor mij als kijker aangezien het imo alleen maar irritant is. Vandaar ook het voorbeeld dat ik eerder in deze thread aanhaalde met die te overduidelijke sneakerreclame in de film I Robot. Ik verwachte bij die close-up op die schoenen bijna nog zo'n opkomend schreeuwerig reclamestemmetje met; 'Available at Footlockers everywhere!' ^^D

    Of kijk bijvoorbeeld naar de film Torque. Daar zit een, overigens zwaar belachelijke, scene in waar je twee chicks op motorbikes met elkaar in gevecht ziet gaan. Eerst krijg je een wide shot waar je ze tegenover elkaar ziet staat en vervolgens eerst een shot van de een terwijl ze met haar motor voor een groot beeldvullend reclamebord van Pepsi staat en vervolgens een shot van de ander waar ze met haar motor voor eenzelfde groot reclamebord van het merk Mountain Dew staat. Echt gewoon een te overduidelijk moment van product placement en daarmee storend.
  • zelfde als die ene film NOu weet ik GVD niet de naam meer.
    het gaat om aliens, buitenaardse wezens en die bestredenw orden met Head&shoulders. 8]
  • Muah, meestal vind ik het niet zo erg :)

    Overigens kon Spider-Man er ook wat van. Dat stuk met dat Cola Blikje (ineens kan hij dan wel raak schieten) en die flatgebouwen met die merkborden :)
  • Zolang het niet als storend wordt beschouwd en misschien wel bijdraagt aan het realisme (ik bedoel maar… waar je ook loopt in de stad, reclame is everywhere!) dan heb ik er geen probleem mee, maar die chips-winkel in the bourne supremacy was wel wat overdone! :P
  • wat maakt het reclame nou uit? Ze moeten dingen herkenbaar en realistisch laten (in vele dingen dan). dus waarom geen echte producten gebruiken? Dat het in feite reclame is, owke, maar ik erger me dr nie aan.

    En over The Island. Ik hoorde, geloof ik, dat mensen van MS hadden geholpen met hoe de toekomst eruit zou zien enzo. Dat MS dan vol op hun naam overal in prent, owke, maar das best wel logisch, aan de ene kant.

    Back to the Future maakte Spielberg eigenlijk ook reclame voor zn eigen film, met Jaws 19 ofzo… maar boeit het? neeen, althans, mij niet.
  • Ik herinner me nog die enorm grote chips-winkel in The Bourne Supremacy, volop Lay's chips volgens mij… wel heel erg veel was dat volgens mij :P
  • Het wordt er alleen maar realistischer op. Wat boeit reclame nou?

    Je bent wel heel erg overdreven bezig als je daar geirriteerd van raakt.
  • Ha nu doe jij waarschijnlijk ook nog wat de makers wouden! Al die reclame nog een keer opsommen! ;)
  • Een van de ergste voorbeelden is denk ik toch wel de film I Robot waarbij je een scene krijgt waar Will Smith eens even de nodige aandacht vestigt op z'n "retro" Converse AllStars 2004 sneakers, met close-up erbij en al.

    Die kwamen in Sin City ook een paar keer flink in beeld.
  • Ik heb opzich eigenlijk niet zoveel problemen met product placement in films. Alleen gaat men soms zo opzichtig te werk dat het gewoon belachelijk word. Een van de ergste voorbeelden is denk ik toch wel de film I Robot waarbij je een scene krijgt waar Will Smith eens even de nodige aandacht vestigt op z'n "retro" Converse AllStars 2004 sneakers, met close-up erbij en al.

    De James Bond reeks staat er ook om bekend, maar de laatste film daarin was toch echt wel het dieptepunt. Die Another Day kan je zo'n beetje zien als de langste en duurste reclamespot ooit.

    The Island heb ik overigens nog niet gezien dus daar kan ik verder nog niet over bitchen :)
  • Dat xbox logo vond ik echt te dom voor woorden… zo ver in de toekomst… en gewoon het xbox1 logo
  • Ik vond hem wel leuk, alleen wat een tering einde zeg (eigenlijk het hele laatste half uur had spectaculairder en beter gekunt). Die reclame viel mij ook wel een paar keer op, van msn search enzovoorts. Maar ik snap niet dat je je daar zo aan kunt ergeren. Niks ergs aan toch?
    Madvance heeft wat dat betreft gelijk imo.
  • the island leek me toch al geen ruk aan hehe dus nu weet ik dat ik em al helemaal nie wil zien
  • Zoals iemand al zei, wen er maar aan. Binnen nu en vijf jaar zal denk ik iedere hollywood blockbuster vol zitten met dit soort nadrukkelijk aanwezige reclame. Totaal overbodig, van totaal geen toegevoegde waarde, uitermate storend.

    Ik bedoel dat Xbox gevecht in the Island? Waar sloeg dat nou op? Kloons die elkaar in elkaar timmeren met een computerspelletje? Wordt je daar een betere donor van?
  • Federal Express is er ook goed in :)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren