1. Forum
  2. Tour de France 2011

Re: Tour de France 2011

Wat the fuck was dat, redelijk schandalig dit.
  • Wat the fuck was dat, redelijk schandalig dit.
  • Vier minuten op wie Dural? ;)
  • Ik denk dat we de Nederlandse renners zwaar overschatten, want geef toe iedereen dacht dat Gesink top 5 ging fietsen dit jaar. Nu staat ie ergens op de 77ste plek.
  • Hoppa Samuel Sanchez gewonnen, lekker weer wat geld erbij :D
  • Verdiende eindzege voor Evans, hij heeft zelf enkele scheve situaties rechtgetrokken en daarmee zijn tourzege veilig gesteld. Schleck heeft doorheen de tour heel wat foutjes gemaakt, maar dat geldt ook voor de andere topfavorieten.
  • Smeets moet met pensioen idd. Zijn tijd is geweest. Kwa kennis van de sport vind ik hem ook niet onderdoen voor een leek als Genee. Dat zegt genoeg.

De avondetappe is een goed concept maar dan zou ik het laten presenteren door een Wilfried de Jong.
  • Smeets is inderdaad te vol van zichzelf en stelt vragen waarop hij vervolgens zelf het antwoord geeft.

Je had hem moeten zien toen die Dijkshoorn bij DWDD in zijn column begon over dat 'mag ik dat zeggen? ja dat mag ik zeggen'. Smeets lachte nog als een boer met kiespijn, maar hij gaf later in de gids aan ziedend te zijn geweest. Want ja, de grote Smeets werd eventjes voor aap gezet. De beste man kan tegen geen enkele vorm van kritiek en leeft op een soort wolk.
  • Derksen heeft te weinig verstand van wielrennen om een zinnige inbreng te hebben. Gert-Jacobs vond ik een geniale vondst. Danny Nelisse erbij en het werkt gewoon in mijn ogen. De makers schuiven ook niet onder stoelen of banken dat het concept gejat is van VI Oranje. Maar beter een goed gejat concept dan een kleurloos programma. Bij Tour du Jour kom je er tenminste achter hoe bepaalde gasten in het echt zijn. Bij bijvoorbeeld Leo Van Vliet en Johan van der Velde pakte dit goed uit. Zij waren veel losser dan ze ooit op tv zijn geweest.

Zelf erger ik me altijd dood aan Mart Smeets. Smeets heeft een bepaalde sentimentele kijk op sport die hij op zo'n manier presenteert dat iedereen gek is als ze het niet met Smeets eens zijn. Vaak genoeg schoffeert hij ook nog eens zijn gasten omdat zij teveel aan het woord zijn en telkens weer pocht hij over het feit dat hij Jean Nelisse en Lance Amstrong beter kent dan de gemiddelde Nederlander. De avondetappe van dit jaar waren wel beter maar dat is geheel te danken aan de sidekicks. Al had Ronald Waterreus niks te zoeken als sidekick.
  • Ik moet zeggen dat ik me erg vermaakt heb met Tour du Jour. Ok, Wilfred heeft er geen verstand van, maar dat maakt opzich niet heel veel uit, aangezien je nog Nelissen en Jakobs(geniale vondst, naar mijn mening) er naast heb zitten. Ook dat stuk met de Alpe d'Huez vond ik opzich goed bedacht. Al met al: prima programma.
  • prachtige etappe gister, hoop dat het vandaag weer zo'n mooie etappe wordt.
    vooral omdat op zo'n onverwacht het toch nog leuk werd met contador die in de aanval ging en toch nog wat tijd pakte.
  • Aangezien de Tour voorbij is ben ik benieuwd wat jullie vonden van Tour du Jour op RTL?

Ik moet zeggen dat Johan Derksen mij het bloed onder de nagels vandaan heeft gehaald. Met uitspraken als "Als Gesink niet wint, is hij een LOSER!" En dan werd er nog een filmpje getoond na de rit met de "nederlandse bocht" en de debutanten stonden daar na afloop met grote glimlach en fonkelende oogjes, geheel terecht natuurlijk. Zegt Derksen dat ie die reacties ongepast vindt omdat ze verder een WANPRESTATIE leveren in de Tour. Man, het zijn verdomme jongens die debuteren in de Tour en ervan genieten. Wat mij betreft is het een topprestatie als je de Tour uitrijdt, al dat gelul over Nederlandse prestaties. Daar let toch geen hond meer op? Beetje jammer dat Derksen als hij er zit altijd het programma probeert te domineren terwijl hij geen reet verstand heeft van de sport en zo graag die 2 minuutjes voetbalnieuws wil presenteren.

Even samenvatten: Leuke poging, maar ik mis die prachtige beelden en reportages die laten zien wat een mooie sport dit is, waardoor ze anderhalf uur moeten vullen met gelul en bier en babes. Presentator Wilfred Gene heeft helaas geen verstand van de sport :') Die kalen vent die een soort van der Gijp moet voorstellen versta ik niet :')
  • Inderdaad prachtig hoe Hagen niet eens het wiel kon houden in de trein. :D
  • EDIT: Wrong topic.
  • Cavendish en HTC briljant. in het groen parijs winnen. En hoe. Die man is in een eerlijke sprint gewoon te goed.
  • Contador was voor mij DE man van de laatste week. Hij stal de show op de Huez, en zijn tijdrit was ook top.

Hij is met een volledig op de tour gefocuste voorbereiding beter dan Andy. Hij is in principe de betere klimmer, en in de tijdrit maakt hij Andy sowieso stuk.

Fransen zijn een ziek volk. Toen Virenque werd gepakt op doping en iedereen over zich heen kreeg, begonnen die Fransen hem pardoes als verongelijkte held en martelaar te zien. Ondertussen fluiten ze iedere niet-Franse winnaar uit, en verguisen ze iedere niet-Franse dopingzondaar. Die gasten zijn het spoor echt volledig bijster, waarschijnlijjk wanhopig omdat ze hun eigen Tour nooit winnen.
  • Het klopt niet helemaal wat je zegt. Andy heeft het parkoers wel verkend en later heeft hij ook in de auto achter Cancellara gezeten. Andy vind ik mentaal wel sterk genoeg maar zijn tijdrit is gewoon te slecht. Tegenwoordig wint bijna niemand de tour als hij eigenlijk niet goed kan tijdrijden. Andy heeft voor zijn doen een goede tijdrit gereden maar Evans is beter in tijdrijden en reed daarnaast de tijdrit van zijn leven. Het probleem van Andy is dat hij zijn broer teveel gunt. Als hij was gestart als absolute kopman met Frank als meesterknecht, dan had hij meer tijd gepakt.

Contador heeft eigenlijk mijn respect gewonnen. Van die mentale power kan Gesink nog wat van leren. Contador werd op een schandalig onbeschofte wijze uitgefloten door die kutfransozen, is drie keer op zijn bek gegaan en kwam duidelijk te kort. Toch blijft hij de pers keurig te woord staan en geeft gewoon eerlijk toe dat hij niet goed genoeg is. Gesink gaat verongelijkt doen en gaat de pers een beetje lopen boycotten. Dopehead of niet, eigenlijk zou de tour heel saai geweest zijn zonder Contador. Dat is de enige renner die echt met flair rijdt.
  • Andy heeft klaarblijkelijk ook de Grenoble tijdrit helemaal niet verkend en zit ook niet echt met zijn nederlaag. Ik geloof ook niet dat Andy toneel speelt. Wat dat betreft is Cadel geen meer getalenteerde klimmer, maar wel een toegewijde prof. Met die mentaliteit gaat Schleck niet gauw een Tour winnen. Een goed voorbereide Contador sla ik voor de komende jaren eigenlijk hoger aan. Hij heeft de combinatie van klimmen en uitstekend tijdrijden.

Dat motivatie probleem had Jan Ulrich ook altijd. Hij kampte een paar maanden voor de tour altijd nog met een overgewicht, maar verloor soms toch maar met een klein verschil van de wel toegewijde Armstrong.

En ja, Cadel heeft deze tour eindelijk eens hard gevochten en gewerkt. Dat is ook het verschil, met wielplakken win je niet meer dan zilver.
  • Evans is degene geweest die het slimst en het meest constant heeft gekoerst in de afgelopen drie weken. Andy Schleck had deze tour eigenlijk moeten winnen want bergop is hij zeker een klasse beter dan Evans.

Andy Schleck heeft een aantal kapitale blunders begaan. Allereerst heeft hij al zijn energie gericht op Contador terwijl iedereen van het begin af aan zag dat Contador geen potten kon breken. In de Pyreneeën heeft Andy niet een keer geprobeerd het verschil te maken. In de laatste rit naar Alp d'huez had Andy mee moeten rijden met Contador of hij had gewoon moeten blijven zitten toen Contador op de eerste berg al ging. Nog dommer was dat Andy vol op kop ging sleuren op die laatste berg. Hij had Evans gewoon moeten laten werken en er op de laatste kilometers vol voor moeten gaan. Andy heeft de tour van zichzelf verloren.
  • Lekker voor die arrogante Schleck
  • evans heeft gewoon terecht gewonnen, vooral na die inspanningen van de laatste 2 dagen en nu vandaag ook weer.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren