1. [TV] Awake Season 1 (USA, 01/03/2012)

Re: [TV] Awake Season 1 (USA, 01/03/2012)

Aflevering drie was zeker tof! Goed gebruik gemaakt van de beide werelden. Jammer dat ze alleen niet verder gingen met de cliffhanger van de vorige aflevering.
  • Aflevering drie was zeker tof! Goed gebruik gemaakt van de beide werelden. Jammer dat ze alleen niet verder gingen met de cliffhanger van de vorige aflevering.
  • Ik sla je post even over Dariee, moet de laatste 3 episodes nog kijken (kudos voor de zeer duidelijk spoiler warning though ;) )

Anyway, hoewel ik het een zeer vermakelijke serie vind heb ik het nu al 3 weken verzuimd om te kijken. Ergens erger ik me een beetje aan de hints die gedaan worden naar een groter mysterie. Ik moet zeggen dat de 2 realiteiten an sich een interessant plot-device vind en ik heb het idee dat een groter complot dat juist een beetje tegen werkt. Binnenkort toch maar eens deze serie weer bijhalen.
  • Zojuist de pilot gekeken. Dit kan echt twee kanten op, enorm veel potentie maar ik hoop zo dat het niet wordt verneukt door een anticlimax of raar, achterliggend concept of zo.
  • Aflevering 6 was de beste tot nu toe, zeer sterk ! _O_
    Ik was trouwens verrast toe bleek dat er helemaal niks waar was van Gabriel's verhaal over zijn zus, ik dacht écht even van wel.

En dat einde toen bleek dat Dr. Lee er eigenlijk niet was, heerlijk :)
  • Ik denk dat er wel meer achter zit dan een simpele drugs smokkel. Echt zonde dat de serie zo snel stopt. De laatste ep. was zeker het sterkst.
  • Balen dan! Ik moet ep. 11 nog zien. De vooruitzichten waren al niet gunstig, maar je hoopt toch dat ze het niet cancelen :(
  • Helemaal mee eens. En de laatste scène was echt mooi met Youth Lagoon als muziek _O_

Dit nummer dus.

Also, did anyone else think their cable or satellite fritzed out when Dr. Evans froze?

Dit had ik dus ook. Maar dan in plaats van kabel de download natuurlijk :lol:
  • Ik ben al enorm hooked na het kijken van de Pilot. Echt een denderende start van de serie en een erg vet concept.

Duurde wel veel te lang voordat ik doorhad dat Wilder Valderrama meespeelde. (Fez uit That 70's show) :P

• Oké de pilot is boss. Ben benieuwd naar de tweede aflevering.
  • Ik vond de finale briljant ! De wereld met hannah was dus duidelijk een droom. Op het einde creëert hij een 3de wereld waarin hij samen is met hannah en rex.. Dit somt het wel goed op :

" I don't think the ending means he was dreaming all along. I think he splintered into a third reality. He was asking why does he have to obey the laws of reality and how he wished he had a time machine and then bam - he's back before the accident. If you recall the serial killer said that they both see the world sideways. Perhaps seeing the world sideways means living outside the laws of physics. The second season would have been brilliant with Michael twisting the realities to hunt down the serial killer who is also twisting the rules. It reminds me a bit of Total Recall - did he go into a complete psychotic break or is it real. "

Zonde dat er geen 2de seizoen komt, maar ik ben zeer blij met het einde :) Fantastische serie !
  • Er blijkt dus voorlopig niet meer achter te zitten dan de smokkel. Maar alsnog vind ik het sterk uitgewerkt. Britten ging gewoon all-out en combineerde beide werelden om het op te lossen. Erg tof dat in beide werelden of Bird of die Hawkins dood is.

Ben vooral benieuwd hoe hij zich nu zal redden. Want in de wereld waar Bird nog leeft zit hij in de bak en heeft onbedoeld iemand van de smokkelaars (zijn captain dus) volledig op de hoogte gebracht. Bird zal het dus nog lastig gaan krijgen om Britten's naam te zuiveren. En in de andere wereld krijgt ie moord in de schoenen geschoven en ligt ie half dood achter een vuilnisbak terwijl een compleet leger hem zoekt.
  • Schandalig toch dat hier bijna geen kat naar kijkt, fantastische aflevering weer. Nog maar 40 minuten te gaan, ik denk dat niet dat alles opgelost gaat worden :( . Zijn naam zuiveren in beide werelden wel (alé, een einde aan die conspiracy toch) Maar waarom hij nu in beide werelden leeft en welke echt is.. Ik betwijfel het. Hopelijk wel..
  • De volgende aflevering heet trouwens 'two birds', dus dat zal ongetwijfeld ermee te maken hebben dat hij nu ineens in beide realiteiten weer met Bird omgaat. Dat was ook wel een 'wtf' momentje in de laatste aflevering dat Bird daar ineens voorbij kwam :P

En een nog grotere 'wtf' had ik toen ik erachter kwam dat Britten Lucius Malfoy speelt in de Potter films. Nooit geweten :lol:
  • En hoewel de 1-episodes plots misschien niet gedenkwaardig zijn, dig ik het wel dat ze vaak werken met Britten's dubbele realiteit. Bijvoorbeeld in Game Day, waarin de uitkomst van een sportwedstrijd 2 verschillende gevolgen had.
    Dat was inderdaad een leuke feitje met toch wel interessante gevolgen gezien de verschillende moorden.

Echter, 'op de lange termijn' en dus voor het overkoepelende verhaal betekent dit verschil niets, dus dat geswitch blijft eigenlijk niet meer dan een gimmick. Eerste echte uitzondering is de meest recente episode, waarin er daadwerkelijk iets structureels wordt gedaan met die meerdere realiteiten. En daarom is deze ook zo sterk.

Overigens ben ook ik bang dat er een slap plot à la Lost ( :'D ) uit gaat komen. Er is simpelweg te lang niets mee gedaan en nu moet er maar even snel een ontknoping aan te pas komen; dat kan dus niet goed gaan.

Though personally denk ik dat het wel iets ongeïnspireerds als een drugs-gerelateerde zaak blijkt zijn, want als ze Britten echt dood wilden hebben i.p.v. 'afwezig', dan was er wel nog een aanslag op hem gepleegd. Aliens zijn het sowieso niet, toch? TOCH?!
  • Inderdaad ;)

Ik vond het trouwens een beetje zwak hoe dat meisje ontzettend verbaasd deed over hoe Britten het kon weten dat ze zwanger was, terwijl in de aflevering erna ze toch een vrij duidelijke buik had opgebouwd. Hoe konden mensen uberhaupt missen dat ze zwanger was?

En hoewel de 1-episodes plots misschien niet gedenkwaardig zijn, dig ik het wel dat ze vaak werken met Britten's dubbele realiteit. Bijvoorbeeld in Game Day, waarin de uitkomst van een sportwedstrijd 2 verschillende gevolgen had. Ik vind overigens bijvoorbeeld de gesprekken met de therapeuten wel iets noemenswaardigs aan de serie. Zo'n moordzaak vergeet je wellicht weer, maar de aflevering waarin zijn mannelijke therapeut samen met hem (als hallucinatie blijkt later) een gesloten inrichting bezoekt blijft wel bij.

Ik vind het wel jammer dat deze serie geen lang leven zal hebben. Ik weet niet of het had gewerkt in meerdere seizoenen, maar ik ben nu een beetje bang dat het met zo'n kort seizoen het grotere verhaal een beetje zal worden afgeraffeld. Ik hoop nog steeds een beetje op een meer sci-fi antwoord waarom hij in 2 realiteiten leeft.
  • Het moment dat Britten volledig breekt als hij overtuigd is dat zijn zoon echt dood is en het zijn schuld is, hoogtepuntje.
    Dat dus.

Also, nu mag je eerdere spoilers lezen, jeej.
  • Eindelijk weer bij met Awake en blij toe. De laatste aflevering, Say Hello to My Little Friend, was veruit de sterkste. Het moment dat Britten volledig breekt als hij overtuigd is dat zijn zoon echt dood is en het zijn schuld is, hoogtepuntje. Ik moet zeggen dat ik ook wel down ben met de "Rex knocked up his girlfriend"-verhaallijn. Mooie scene ook tussen de 2 vaders.

En oh-oh-oh, conspiracy! De politie wilde Britten dood hebben! Want iets met heroine ofzo (really..?). Niet het sterkste punt van de serie, imo.
  • Whut, aflevering was verbazingwekkend sterk! Zeker het emotionele werk werd heel tof geacteerd. Story-wise ook best interessant.

Blij dat de aflevering eens niet grotendeels over een random moord ging, maar
    Afwachten dan hoe de laatste twee eps. zullen zijn.
  • Aflevering 11 was echt geweldig _O_ ! Nog 2 episodes en dan is het gedaan, er komt geen 2de seizoen. (Gisteren gecancelled, amper 2 miljoen kijkers in de VS) Echt zonde :( Hopelijk sluiten ze het goed af.
  • Dat laatste uit je copy/paste verhaaltje is nu juist wat minder aan de hand. De hints zijn niet meer zo ver gezocht en het zijn van die 'hunches' die je als detective gewoon kan hebben. En ondanks dat elke aflevering nog redelijk op zich staat is het ook wel meer dan een gewone detective serie. De karakters zijn boeiend en iedere aflevering kent naast de zaken ook ontwikkeling op persoonlijk vlak. In series zoals CSI zie je dat totaal niet. En af en toe hinten ze weer naar het grote plot waar in ieder geval die baas van Britten mee te maken heeft en die kerel die zij ontmoette in de laatste aflevering. Die alvast beloofde dat als Britten niet in drie dagen verdwijnt hij er wel voor zorgt dat hij verdwijnt.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren