1. Forum
  2. [TV] Luck (USA - 29-01-2012)

Re: [TV] Luck (USA - 29-01-2012)

Dat zei men bij Deadwood aan het begin ook.
  • Dat zei men bij Deadwood aan het begin ook.
  • Even een bump om de serie weer op de radar te krijgen. De pilot is vanavond gratis te zien op het HBO kanaal voor Ziggo klanten. En natuurlijk gewoon als download verkrijgbaar, zelfs met hardcoded NL subs die best handig zijn voor deze serie.

Vind het zelf in ieder geval wel tof, blijf zeker kijken.
  • Inderdaad, vooral Calamity Jane was op het begin onmogelijk om te verstaan. Op het begin dacht ik zelfs nog dat het en man was :lol:

• De pilot was overigens door HBO uitgezonden na de laatste aflevering van seizoen twee van Boardwalk Empire. Vandaar dat ie nu al in goede kwaliteit te krijgen is.

Hoor wel veel negatieve kritieken. Over vage plotlijnen, matige karakter introducties en slecht verstaanbare acteurs die veelal mompelen. En het schijnt dat je als niet native speaker wel eens moeite kan krijgen met het volgen van de dialogen omtrent paarden races in verband met jargon. Zal mij benieuwen.
  • Ik heb 'm binnen en even snel gecheckt. En het is de pilot ja. :)

• Ja, maar dat was een week, geen twee maanden :P

Maar goed, de gebruikelijke bron verstrekt deze serie dus?
  • Gebeurd wel vaker hoor. Bij TWD was dit bijvoorbeeld ook het geval.
  • Hoe dan? :S

Première is pas eind volgende maand.
  • De eerste aflevering is trouwens al te downloaden. Van 't weekend dus maar eens checken.
  • Hoffman = hip, HBO = hip, Deadwood = hip, Mann = hip, 29 januari = hip.
  • Interessante cast.
  • David Milch = Deadwood = win.

Ben benieuwd.
  • Ik ben geïnteresseerd.
  • Verhaal
    Luck follows a number of characters who frequent the same horse-racing track.
    It stars Dustin Hoffman as "a man in his late 60s just released from four years in prison who's autodidactic, intelligent, and deeply involved in gambling. In the series premier, Ace's driver, Gus, comes to pick him up after being released from prison. Gus informs him that he has recently become registered as a licensed horse owner, as a front for his boss. He's also arranged for the purchase of a horse from Ireland, which is now stationed at Escalante's stable."[3]
    Simultaneously, a group of four degenerate gamblers have unwittingly discovered a ploy by Escalante. Marcus, Lonnie, Renzo, and Jerry believe that Escalante has been having the trainers ride a particular horse slowly in its opening trials. Before the race, they see the horse run an extraordinary heat, and are convinced they've discovered a true winner. They place an $800 bet on a pick six, with the chance to win $2 million. A series of unlikely events ensue, and the four are suddenly rich.
    David Milch was quoted in Variety as saying; "The pilot is about a bunch of intersecting lives in the world of horse racing…It's a subject which has engaged and some might say has compelled me for 50 years. I find it as complicated and engaging a special world as any I've ever encountered, not only in what happens in the clubhouse and the grandstand, but also on the backside of the track, where the training is done and where they house the horses."[4]

Cast
    Dustin Hoffman as Chester "Ace" Bernstein
    Dennis Farina as Gus Economou
    John Ortiz as Turo Escalante
    Richard Kind as Joey Rathburn
    Kevin Dunn as Marcus
    Michael Gambon as Michael
    Ian Hart as Lonnie
    Ritchie Coster as Renzo
    Jason Gedrick as Jerry
    Kerry Condon as Exercise girl
    Gary Stevens as Ronnie Jenkins