1. Valse teksten op posters

Re: Valse teksten op posters

Ik ben niet verbaasd. Veel producenten en uitgevers vervalsen dingen zodat het beter verkoopt. Het gaat tegenwoordig ook echt alleen maar om winst en niet om wat de klant wilt.

Ze zetten er zo dingen bij die niet kloppen of niet waar zijn.
Ik zie ook nooit negatieve berichten op posters of dergelijke zoals dat er sommige dingen wat nep zijn of dat er op sommige momenten slecht wordt geacteerd of dat de film nogal kort of erg lang is.
  • Ik ben niet verbaasd. Veel producenten en uitgevers vervalsen dingen zodat het beter verkoopt. Het gaat tegenwoordig ook echt alleen maar om winst en niet om wat de klant wilt.

    Ze zetten er zo dingen bij die niet kloppen of niet waar zijn.
    Ik zie ook nooit negatieve berichten op posters of dergelijke zoals dat er sommige dingen wat nep zijn of dat er op sommige momenten slecht wordt geacteerd of dat de film nogal kort of erg lang is.
  • Het verrast me niet eens. Bij reclames voor games worden uitspraken ook nog weleens verdraaid. Zo stond er bij een reclame voor Splinter Cell: Chaos Theory voor de DS een citaat van de PU bij dat het een geweldig spel was en de beste Splinter Cell. Ze waren vergeten te melden dat ze het over de console-versies hadden…

    Dit is slechts een stapje verder dan uitspraken verdraaien, je verzint ze gewoon zelf…tja. Ik neem reclame-uitspraken sowieso niet serieus, dus mij boeit het niet zoveel…wie gaat er ook een film kijken op basis van uitspraken op een poster? Daar heb je recensies voor…
  • Wie neemt er dan ook een lovend citaat bij de film "a knight's tale" serieus…

    bleh. Ik heb Hollow man gezien, mag ik nu ook vier euro vorderen?
  • Mmm, zijn die stickers op Game-doosjes met scores en quotes uit reviews dan ook nep?? *pakt doosje Zelda Windwaker* Zal wel, wat is nou de Power Unlimited???


    Ontopic:

    Is wel een gemene actie van Sony, maar ik denk niet dat iemand naar die posters kijkt, die zinnetjes leest en dan de film gaat zien, vanwege zie zinnetjes. Er zijn zoveel andere redenen waarom mensen naar films gaan, De hype, reclame, trailers op tv, stukjes in de kranten en op tv en in de tv gids bijv.
  • Vertrouw dat soort dingen sowieso niet.
    Die posters proberen een product te verkopen, het is reclame. Ik vertrouw OMO en Ariel ook niet.
    Alhoewel een fictief persoon verzinnen om het echt te laten lijken wel erg misleidend is.
    Maar dat is de wereld.
  • Lekker dan, je kunt tegenwoordig ook niets meer vetrouwen:
    Je ziet het vaak op filmposters: lovende teksten uit recensies over hoe goed de film wel niet is. Misschien heb je je weleens afgevraagd of die teksten wel klopten. Sony Filmstudio's is nu tegen de lamp gelopen. Het bedrijf moet 1,2 miljoen euro schadevergoeding aan filmbezoekers betalen omdat er zinnen uit niet-bestaande filmrecensies op de posters zijn gezet.

    Bij de films 'Hollow man' en 'A knight's tale' uit 2001 zijn quotes op de filmposters van de recensent David Manning te lezen. Achteraf bleek echter dat deze man helemaal niet bestond en dat Sony de teksten zelf had bedacht. De rechter heeft nu besloten dat iedereen die een van de twee films heeft gezien, vier euro kan terugvorderen via een terugbetalingsregeling van Sony. Overigens weigert de studio nog altijd commentaar en geeft het geen enkele wettelijke aansprakelijkheid toe. Volgens het bedrijf zijn twee medewerkers verantwoordelijk voor de vervalsingen. Mochten er niet genoeg claims komen om de 1,2 miljoen op te maken, dan gaat het restant naar een goed doel.

    Overigens zijn er nog meer films waarover de niet bestaande David Manning geweldig commentaar had. Zo staan er quotes van hem op promotiemateriaal van 'The patriot', 'Vertical limit' en 'The animal'. Hij noemde acteur Heath Ledger 'de heetste nieuwe ster van dit jaar' voor zijn rol in 'A knight's tale'.
    bron:fok.nl

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren