1. Designer No Man's Sky werkt nu bij ontwikkelaar Star Citizen

Designer No Man's Sky werkt nu bij ontwikkelaar Star Citizen

Hello Games-designer Gareth Bourn is vertrokken bij de No Man's Sky-ontwikkelaar en werkt nu bij Foundry42 aan Star Citizen-uitbreiding Squadron 42.

Dat is niet officieel aangekondigd, maar is te zien op de LinkedIn-pagina van Bourn. Squardron 42 wordt de singleplayercampagne van de ruimtesim Star Citizen.

De switch van werkgever valt op, omdat Hello Games sinds de release van No Man's Sky afgelopen zomer vaak negatief in het nieuws komt. Volgens veel gamers heeft de ruimtegame namelijk niet waargemaakt wat van te voren is beloofd. De studio heeft sindsdien een radiostilte ingelast. Een vertrek van één van de belangrijkste ontwikkelaars van het team valt daardoor extra op.


Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • Ahahahahahaha :P Sta me niet verbaast als er meer straks gaat vertrekken en NMS helemaal geen fix/patches/updates meer krijgt :P

  • wat is daar dan grappig aan?

  • Ja alle ratten verlaten het zinkende schip.
    En hoe kan het dat die nu naar foundry42 gaat hoeft hij geen CV te laten zien dan?

  • hij is een designer. Dus het is niet zijn schuld als het spel niet voldoet aan bepaalde eisen, maar juist de schuld van de product owner.

  • Wees gerust, ze zullen hem bij CIG ook wel geinterviewed hebben. Ik denk dat het goed is dat ze bij Cloud Imperium een man met zijn expertise in dit soort games hebben aangenomen. Maakt Star Citizen alleen maar beter. Nu nog ff opschieten met 2.6 en 3.0 en dan kunnen we helemaal los! Morgen iig eerst de aniversary stream en sales :D

  • Dit spel zuigt zo hard is niet normaal.. dat einde ook OMG… zo nutteloos

  • Ja, ga deze ook nog even verpesten.
    *Ik dacht game designer te hebben gelezen en dat was een erbarmelijke toestand in No Man's Sky. Op een sound of visual designer is niets aan te merken.

  • Mensen hier begrijpen zo te zien niet wat een designer is/doet… De man heeft goed werk geleverd. NMS was een flop met name door de marketing, niet het spel zelf. Sean Murray heeft het spel de hemel in gehypt in plaats van gewoon eerlijk te zijn over wat het spel echt zou zijn.

  • Erg pijnlijk om te lezen ja..

  • Bingo.

  • Lol, CleverBird, ik ben dat niet anders gewend. Op de Star Citizen forums zijn er genoeg armchair developers die denken te weten hoe games worden gemaakt en op die gronde hun meningen baseren. Ook op een thread welke ging over deze man z'n overstap naar CIG. Ik juig het alleen maar toe. Flink wat waarde aan het team met een man die zoveel expertise heeft in Space Exploration games.

  • Lol, CleverBird, ik ben dat niet anders gewend. Op de Star Citizen forums zijn er genoeg armchair developers die denken te weten hoe games worden gemaakt en op die gronde hun meningen baseren. Ook op een thread welke ging over deze man z'n overstap naar CIG. Ik juig het alleen maar toe. Flink wat waarde aan het team met een man die zoveel expertise heeft in Space Exploration games.

  • Nee, het spel zelf is gewoon bagger. Ze hebben niet het eindproduct gemaakt dat ze wilde maken. Dat kan je niet afwchuiven op de marketing, die was gewoon toegespitst op de beloftes die er in een vroeg stadium zijn gemaakt. Dat is geen fout van het marketing team, maar van de developers.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren